arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۸ - ۰۷ بهمن ۱۳۸۹

عذرخواهی صدا و سیما از مردم

عذرخواهی صدا و سیما از مردم اردکان، دکورهای مجموعه "مختارنامه" زیر برف، ایجاد اتاق فکر در رادیو فرهنگ، تاکید معاون صدا بر نبود فشاری بر شبکه‌های رادیویی و راه‌اندازی باشگاه نویسندگان در شبکه آموزش از نکات خواندنی هفته گذشته سازمان صدا وسیما بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عذرخواهی صدا و سیما از مردم اردکان، دکورهای مجموعه "مختارنامه" زیر برف، ایجاد اتاق فکر در رادیو فرهنگ، تاکید معاون صدا بر نبود فشاری بر شبکه‌های رادیویی و راه‌اندازی باشگاه نویسندگان در شبکه آموزش از نکات خواندنی هفته گذشته سازمان صدا وسیما بوده است. 

به تازگی ایده اتاق فکر از معاونت سیمای سازمان صدا و سیما به معاونت صدای این سازمان هم سرایت کرده است، چرا که بعد از راه‌اندازی اتاق فکرهای مختلف در معاونت سیما، نخستین جلسه شورای راهبردی رادیو فرهنگ با حضور محمد حسین صوفی معاون صدا، کامران کاظم زاده مدیر رادیو فرهنگ، اکبر نبوی، محمدرضا جعفری‌جلوه و ... برگزار شد. قرار است اتاق فکر در رادیو فرهنگ هم برپا شود.

- با گذشت یکسال از تمام شدن فیلمبرداری مجموعه تلویزیونی "مختارنامه" هنوز صدا وسیما برای خرید لوکیشنی که دکورهای این سریال تاریخی در آن بنا شده تصمیمی نگرفته و دکورهای این مجموعه در اثر شرایط جوی در حال تخریب است و برف دکورهای این مجموعه را پوشانده است.

البته خبرنگار مهر چندین بار با حسن اسلامی‌مهر، رئیس مرکز سیمافیلم تماس گرفته اما او در هر مکالمه تلفنی گفتگو را به زمانی دیگر موکول کرده و هر بار فقط تاکید کرد چشم. اگر فلان ساعت تماس بگیرید می‌توانم پاسخ بدهم. نمی‌دانیم چه ساعتی و چه روزی او پاسخ می‌دهد، ولی امیدواریم این دکورها به سرنوشت دیگر دکورهای تلویزیون دچار نشود. سرنوشتی که بارها مجید میرفخرایی در گفتگو با خبرگزاریها درباره بازسازی دکورهای شهرک غزالی گلایه کرده و تذکر داده است، دچار نشود!

- عباس امیری، بازیگر نقش عامر بن مسعود از بزرگان کوفه در مجموعه "مختارنامه" در گفتگو با خبرگزاری مهر تاکید کرد نام و سابقه داوود میرباقری او را برای بازی در مجموعه تلویزیونی "مختارنامه" ترغیب کرده است. او در این گفتگو اشاره کرد نام میرباقری جای تردید برای بازیگر نمی‌گذارد.

- حجت الاسلام و المسلمین قربانی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهر رشت در نامه‌ای به عزت‌الله ضرغامی، عملکرد رسانه ملی در سال‌های اخیر را تحسین برانگیز خواند.

- باشگاه نویسندگان و کتابیاران 7 به همراه آیین‌های تلویزیونی کتاب‌محور در شبکه آموزش راه‌اندازی می‌شود.

- مهدی فرجی، مدیر شبکه یک اعلام کرد بعد از پایان پخش مجموعه تلویزیونی "مختارنامه" سریال "کلاه پهلوی" به کارگردانی ضیاء‌الدین دری روی آنتن می‌رود.

وی در این گفتگو تاکید کرد: سریال "مختارنامه" تا به حال بازخوردهای خوبی داشته و هم از سوی مردم و هم از طرف کارشناسان، خبرنگان و نخبگان کشور با استقبال خوبی رو به رو شده و این سریال را پسندیده‌اند.

- در پی پیگیری و مکاتبه نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی درخصوص دلیل عدم پخش زنده مراسم چندی پیش دعای روحبخش ندبه شهرستان اردکان از شبکه اول سیما علیرغم قول قبلی و اندیشیدن تمهیدات لازم، صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران ضمن ارائه توضیح در این خصوص از مردم شهرستان اردکان رسما عذرخواهی کرد.

- مریم جلالی، مدیر گروه اجتماعی شبکه تهران سیما هم به دنبال ایجاد اتاق فکر به اندازه استان تهران است. او به تازگی در گفتگو با خبرگزاریها اعلام کرد: ما به دنبال ایجاد اتاق فکر توسط خود مردم برای به تصویر کشیدن سوژه‌هایی هستیم که مشکلات شهری و اجتماعی پایتخت را بازگو کند.

- دکتر حسن خجسته شبکه "فارسی وان" را به مثابه یک رستوران خواند و افزود: فارسی وان در میانه راه فهمید، راهی که رفته خیلی خطرناک است.

وی در بخشی از گفتگویش چنین بیان کرد: شبکه فارسی وان سعی کرد طوری عمل کند که مخاطبانش را از دست ندهد چون مسیری که در پیش گرفته بود در نهایت به افت شدید مخاطب ایرانی می‌انجامید. خودشان هم متوجه شده‌اند که در کوتاه مدت شاید دیده شوند اما در بلند مدت در بین بسیاری از خانواده‌ها حذف می‌شوند. کما اینکه همین الان هم خیلی با افت مخاطب مواجه شده‌اند.

محمدحسین صوفی، معاون صدا اعلام کرد صادقانه می‌گویم که بینی و بین‌الله در این دو سالی که من در این معاونت هستم هیچ فشاری به‌ خاطر هیچکدام از شبکه‌ها بر من وارد نشد.

وی درباره وجود فشارها بر رسانه رادیو برای پخش برنامه یا جلوگیری از پخش برنامه یا موسیقی خاصی گفت: من به جای فشار از واژه‌ الزامات اعتقادی استفاده می‌کنم. در واقع ما خودمان الزاماتی داریم که این الزامات در مواردی محدودیت ایجاد می‌کند اما با تشخیص و اجتهاد رسانه‌‌ای که داریم محدودیت شدیدی را احساس نمی‌کنیم.
نظرات بینندگان