arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۶۲۶۲
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۳ - ۲۱ آذر ۱۳۹۷

«پرونه» سفیر ایتالیا در ایران می‌شود

پایگاه خبری آگنزیا نوا (Agenzia Nova) به نقل از منابع آگاه در وزارت امور خارجه ایتالیا گزارش داد، پرونه به زودی سفیر این کشور در ایران خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع ایتالیایی گزارش دادند، جوزپه پرونه به عنوان سفیر جدید ایتالیا در ایران به تهران فرستاده خواهد شد.

 پایگاه خبری آگنزیا نوا (Agenzia Nova) به نقل از منابع آگاه در وزارت امور خارجه ایتالیا گزارش داد، پرونه به زودی سفیر این کشور در ایران خواهد شد.
بر اساس این گزارش، انتصاب پرونه به عنوان سفیر جدید رم در تهران در شورای وزیران ایتالیا تأیید شده و اعلام رسمی این انتصاب پس از برخی رایزنی‌ها با ایران انجام خواهد شد.
پرون پیش‌تر به عنوان سفیر ایتالیا در لیبی مشغول به کار بود، اما در دهم اوت گذشته به دلیل برخی تهدیدات امنیتی علیه جانش به رم فراخوانده شد.
او فارغ‌التحصیل دانشگاه تورین و مسلط به عربی است و از سال ۱۹۹۰ فعالیت دیپلماتیک دارد. پرونه پیش‌تر سفیر ایتالیا در الجزایر نیز بوده است. او در یک برهه مسئولیت رسیدگی به روابط فرهنگی میان آمریکا و ایتالیا را در دوره‌ای که در سفارت واشنگتن مشغول به کار بوده، بر عهده داشته است. پرونه برای یک دوره نیز رییس بخش سیاسی سفارت رم در واشنگتن بوده و سمت کنسولگری ایتالیا در لس‌آنجلس را نیز برای مدتی بر عهده داشته است.
منابع رسمی در کشورمان تاکنون این خبر را تأیید نکرده‌اند.
منابع ایتالیایی همچنین گزارش داده‌اند که شورای وزیران این کشور انتصاب جوزپه گریمالدی را به عنوان سفیر لیبی تأیید کرده‌اند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان