arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۶۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۷

اعتراضهای سریالی کارمندان غول فناوری جواب داد؟ / گوگل عقب نشینی کرد / تکنولوژی تشخیص چهره فروخته نمی شود

گوگل قول داده است فناوری تشخیص چهره خود را به فروش نرساند. البته این وعده به زمان حال مرتبط است اما همین وعده نیز برای بسیاری از کارمندان گوگل که نگران فروش این فناوری بودند مهم است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

گوگل قول داده است فناوری تشخیص چهره خود را به فروش نرساند. البته این وعده به زمان حال مرتبط است اما همین وعده نیز برای بسیاری از کارمندان گوگل که نگران فروش این فناوری بودند مهم است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب این غول جستجو می گوید که ابتدا باید روی "تکنولوژی و سؤالات مهم متبط با سیاست های خود" کار کند سپس در خصوص به اشتراک گذاری فناوری تشخیص چهره خود فکر کند.

درواقع به نظر می رسد گوگل از فروش محصولات تشخیص چهره خودداری می کند. آن هم تا زمانی که بتواند سیاست هایی را پیش بینی کند که از سوء استفاده از تکنولوژی جلوگیری کنند.این غول تکنولوژی در حال کار با گروه هایی دیگر برای شناسایی مسائل مربوط به تشخیص چهره است. مسائلی مثل تکنولوژی هایی که به یک دوربین متصل  شده و اجازه می دهد یک عکس از یک فرد را به یک پایگاه داده ارسال کنید.

کنت واکر معاون ارشد امور بین الملل گوگل می گوید: "مانند بسیاری از فناوری هایی که کارکردی چندگانه دارند، تشخیص چهره ارزشمند است اما ابتدا باید اطمینان حاصل شود که استفاده از آن با اصول و ارزش های ما مطابقت داشته باشد و از سوء استفاده و نتایج مضر جلوگیری شود."

اما همه شرکت های فناوری مثل گوگل در خصوص از بین بردن تجاری سازی تکنولوژی تشخیص چهره فکر نمی کنند. برای مثال در سایر شرکت های فناوری مثل آمازون و مایکروسافت ارتباطاتی بین مدیران و سازمانهای مهاجرتی و ادارات نظامی دولتی وحود دارد که حتی کارمندان را نگران کرده است.

جالب است که این موضوع حتی ستارگان هنری را براشفته کرده و تیلور سوییفت خواننده مشهور آمریکایی نیز روز چهارشنبه با انتقاد از نرم افزار تشخیص چهره در یک کنسرت از وضع موجود انتقاد کرد.

تشخیص چهره می تواند برای برنامه های مثبتی مانند باز کردن قفل گوشی شما مورد استفاده قرار گیرد، می تواند به یافتن گم شده ها یا افرادی که اختلال حافظه دارند کمک کند. اما همزمان می تواند تبدیل به ابزار جاسوسی شود.

اعلام گوگل از انصراف توسعه فناوری تشخیص چهره پس از آن منتشر می شود که کارکنان این غول جستجو، اعتراض خود را نسبت به استفاده از هوش مصنوعی در مسائل سیاسی ابراز کردند.

 

نظرات بینندگان