arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۶۴۹۱
تعداد نظرات: ۴۵ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۲ - ۲۳ آذر ۱۳۹۷

ظریف: چرا کیهان و صداوسیما وقتی پمپئو در شورای امنیت می‌گوید در قطعنامه 1929 چه چیز را از دست داده ایم، آن را تیتر نمی کنند؟ / دلواپسان، دنیا را در غرب می بینند / رعایت حقوق بشر برای جمهوری اسلامی، ضرورت ادامه حیات است / امروز موجودیتی به نام ایران مورد هدف است

افتخار می‌کنم که بگویم 40 سال است به رغم فشارهای شما ما آنچنان ایستاده ایم که اگر یک هفته فشارتان را بردارید، همسایگان ما خیال می‌کنید باید فارسی حرف بزنند که اشتباه می کنید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ظریف: چرا کیهان و صداوسیما وقتی پمپئو در شورای امنیت می‌گوید در قطعنامه 1929 چه چیز را از دست داده ایم، آن را تیتر نمی کنند؟ / دلواپسان دنیا را در غرب می بینند / رعایت حقوق بشر برای جمهوری اسلامی، ضرورت ادامه حیات است / امروز موجودیتی به نام ایران مورد هدف است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: رعایت حقوق بشر یک الزام اخلاقی برای ایران نیست بلکه یک ضرورت امنیت ملی است. مردم را به عنوان پشتوانه امنیت ملی خودمان نیاز داریم و ما بدون مردم، هیچ هستیم.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری ها، محمدجواد ظریف روز جمعه در چهارمین کنگره سراسری حزب ندای ایرانیان اظهار داشت: سیاست خارجی حوزه منافع ملی است و حوزه درگیری منافع جناحی نیست. من خوشحال شدم که آقای خرازی جلسه را تشکیل دادند و از احزاب مختلف از جمله احزاب اصولگرا دعوت کردند که در مورد محور منافع ملی و ضرورت تمرکز بر منافع ملی و رعایت ملاحظات منافع ملی در همه بخش‌های سیاسی داخلی بحث و گفت و گو شود.

وی ادامه داد: ایران ما کشور قدرتمند و تاثیرگذاری است و ما همواره تاثیرگذار بوده ایم و تاثیرگذار خواهیم ماند. این یک واقعیت است که در چهل سال گذشته که هیچ، در هفت هزار سال گذشته ثابت شده است و ان شاءالله در آینده هم کماکان به ثبوت خواهد رسید.

وزیر امور خارجه ادامه داد: آنچه که ایران را قدرتمند کرده بیش از هرچیز مردم ایران است و این مردم ایران هستند که مبنای قدرت ما هستند.

وی خاطرنشان کرد: به محیط اطراف نگاه کنید هر چه را که می خواهید به عنوان مبنای قدرت در نظر بگیرید؛ اگر ظرفیت اقتصادی مبنای قدرت است، اگر مبنای قدرت هزینه‌های نظامی است، اگر مبنای قدرت داشتن سلاح هسته ای است، اگر مبنای قدرت حمایت خارجی است، در همه این عوامل همسایگان ما از ما جلوتر هستند.

ظریف افزود: یکی از همسایگان ما عضو ناتو است. دو همسایه هم بمب هسته ای دارد، هزینه‌های تسلیحاتی تعدادی از آنها چه داخلی و چه بر اساس هر فرد ده‌ها برابر ماست.

وزیر امور خارجه ادامه داد: هزینه تسلیحاتی و بودجه دفاعی ایران برای هر فرد در کل منطقه خاورمیانه پایین‌ترین است، مصر دومین کشور بزرگ خریدار اسلحه در خاورمیانه است که بیشتر این سلاح ها که کمک نظامی می دهند، در هزینه تسلیحاتی نمی آید.

وی با بیان اینکه عربستان سعودی سال گذشته 69 میلیارد دلار هزینه خرید سلاح کرد، افزود: جمهوری اسلامی با همه هر چیزی که دارد، کل بودجه دفاعی آن زیر 16 میلیارد دلار است. آنچه که ما را قدرتمندترین کشور منطقه کرده مردم است و این مردم هستند که توانستند کشور ما را قدرتمند کنند.

وی با اشاره به اظهارات یکی از سناتورهای آمریکا اظهار داشت: وی گفته است اگر ما پشت عربستان نبودیم، ظرف یک هفته سعودی ها مجبور بودند فارسی حرف بزنند. ترامپ می‌گویند عربستانی ها دو هفته بدون ما زندگی نمی‌توانستند بکنند.

ظریف گفت: من به عنوان یک مسلمان شرمم می آید و به عنوان فردی که در این منطقه زندگی می‌کند، احساس خجالت می کنم که در مورد همسایگان ما چنین می‌گویند. اما همزمان افتخار می‌کنم که بگویم 40 سال است به رغم فشارهای شما ما آنچنان ایستاده ایم که اگر یک هفته فشارتان را بردارید، همسایگان ما خیال می‌کنید باید فارسی حرف بزنند که اشتباه می کنید.

وی تصریح کرد: مردم ما در لحظات تاریخ ساز همواره در اقتدار کشور و نظام و مملکت همفکری و همکاری می کنند. این مردم را باید پاس بداریم و باید این مردم را بشناسیم و از این سرمایه بزرگ اجتماعی حراست کنیم.

ظریف افزود: با اعتقاد عرض می‌کنم که رعایت حقوق بشر برای جمهوری اسلامی یک تکلیف قانونی و یک امر اخلاقی نیست؛ حتی یک وظیفه اسلامی نیست بلکه بالاتر از آن یک ضرورت ادامه حیات است.

وی یادآورشد: ابزارهای قدرت و اقتدار تغییر کرده است، شما وقتی درباره قدرت صحبت می‌کنید، فقط درباره قدرت نظامی و اقتصادی و حتی قدرت منطقه صحبت نمی‌کنید، بلکه درباره منظومه ای از ابزارها صحبت می‌کنید و این ابزارها است که توان تاثیرگذاری استقلال و دادن این امکان به شما است که بتوانید بدون دخالت بیگانه تصمیم بگیرید و اینها برای ما قدرت می آورد.

وزیر امور خارجه یادآور شد: برای همین است که لیندسی گراهام می‌گوید اگر ما حمایت نکنیم (سعودی ها) ظرف یک هفته فارسی صحبت می‌کنند چون می‌دانند که ما قدرتمان را از هیچ منبع خارجی نگرفتیم که بتوانند آن را برای ما محدود کنند بلکه قدرت ما درون زا است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: برای همین هم هست که من اطمینان می‌دهم همه باید نسبت به آینده امیدوار باشیم چون آینده ما بهتر است.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: مشکلی داریم که فکر می کنم حل این مشکل می تواند به مبنای وحدت ملی باشد و می خواهم این مشکل را بی پرده بیان کنم؛ مشکل این است که از طیف های مختلف فکری ما و از کسانی که طرفدار تعامل با دنیای غرب هستند، کسانی که اسمشان را می گذارند دلواپس، یک باور غلط دارند و آن این است که دنیا را در غرب می بینند.

ظریف افزود: بزرگترین مخالفان تعامل با غرب، غرب را مرکز جهان می بینند و برای همین هم خودشان را با ذهنیت غرب تعیین می‌کنند اما تحول عمده ای در دنیا اتفاق افتاده است که ما باید این تحول را بشناسیم و آن تحول این است که دنیای امروز ما دنیای پساغربی است.

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: دنیای امروز ما دنیای پساغربی است. در قرن 16 و 17 هر اتفاقی که در دنیا تاثیرگذار بود، در غرب و در اروپا اتفاق می‌افتاد اگر اتفاقی در آسیا یا خاورمیانه یا حتی در آمریکا می افتاد، تاثیری در نظام بین الملل نداشت یعنی دنیا مساوی با غرب بود و این واقعیتی بود که در صحنه بین الملل وجود داشت.

ظریف اضافه کرد: اما آن دوران تمام شد و دوران جدیدی پیدا شد که هر چه در دنیا اتفاق می افتد، غربی ها در آن تاثیرگذار اصلی بودند یعنی اگر اتفاقی در آفریقا یا آسیا می افتاد، آن اتفاق در غرب همراهی شده بود و بازیگران و کنشگران اصلی اتفاقات در غرب بودند.

رئیس دستگاه دیپلماسی اظهار داشت: عادت کرده ایم که هر وقت تحولی اتفاق می‌افتد، بگوییم حتما غربی‌ها می‌خواهند این طرف شود یا آن طرف شود و برای همین هست کسی که معتقد است باید با تعامل کار کرد، می‌گویند با غرب کار می کند و کسی هم که می‌گوید باید با مقاومت کار کرد، می‌گویند در مقابل غرب مقاومت کنیم.

وی ادامه داد: در هر دوی اینها یک محور مبنایی اتکایی هست و آن اینکه غرب مرکز است؛ در صورتی که دنیا امروز عوض شده است و غرب مرکز عالم نیست. من نمی گویم غرب قدرت بسیار مهم نیست، شکی هم در آن نیست اما غرب تمام دنیا نیست همانطور که سیاست نگاه به شرق معنی نمی‌دهد که سیاست نگاه به غرب؛ هم غرب به شرق نگاه می کند چرا که در اکثر کشورهای غربی بزرگترین شریک تجاری شان چین است و هم شرق به غرب نگاه می کند و بزرگترین شریک تجاری چین هم کشورهای غربی است.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: بیشترین میزان سرمایه چین در آمریکا است برای همین بیشترین میزان سرمایه اگر تصمیم بگیرد نحوه دیگری عمل کند، می‌تواند آمریکا را فلج کند.

ظریف با بیان اینکه دوران قدر قدرت غرب تمام شده است، افزود: این به نفع ماست اما خودمان نمی خواهیم باور کنیم. آقای ترامپ در جایی نشسته است که هزینه تسلیحاتی آن معادل هزینه تسلیحاتی کل دنیاست؛ یعنی آمریکا سالانه 650 میلیارد دلار هزینه دفاعی و نظامی دارد و روسیه 220 میلیارد دلار و بعد هم عربستان است با 67 میلیارد دلار.

وی گفت: مجموعه هزینه‌های نظامی دنیا به اندازه هزینه نظامی آمریکا نمی‌شود. اما مجبور است برای اینکه به ایران فشار بیاورد، نمایندگانی را به دنیا بفرستد.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: اقتصاد آمریکا حاکم بر دنیا است اما مجبورند با این همه قدرت، نماینده بفرستند و بگویند اگر با ایران معامله کنید، ویزای آمریکا به شما نمی‌دهیم. این نشان دهنده آن است که آن قدرت و توانمندی به پایان رسیده است و آمریکا نمی‌تواند خواسته‌های خود را اجرا کند.

ظریف تصریح کرد: آمریکا نمی تواند خواسته های خود را اجرا کند به شرطی که ما همه چیز را در آمریکا نبینیم و همه نگاهمان را در آمریکا متمرکز نکنیم و خیال نکنیم هر چیز در این کشور اتفاق می‌افتد، یک سر آن در آمریکا است.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی کنشگر است و موضوع کنش نیست؛ دنیا امروز کنشگر است و موضوع کنش نیست دولت‌ها زمانی فکر می‌کردند که قدرت اصلی در دنیا هستند برای همین به مردم می گفتند که اینها اتباع ما هستند و الان هم از کلمه تبعه و سابجکت استفاده می‌کنیم که موضوع است و از خودش هیچ چیز ندارد.

وزیر امور خارجه افزود: زمانی فرد انسانی را موضوع می دانستند اما کم کم در حوزه اقتصاد شرکت های اقتصادی آمدند و دست دولت ها را بستند، بعد در حوزه فرهنگ و ارتباطات این ذهنیت را به هم ریختند و بعد هم نوبت حوزه عواطف بود که در اختیار دولت ها نیست.

ظریف خاطرنشان کرد: کدام دولت می‌تواند امروز اطلاعات را کنترل کند؛ الان ترامپ دشمن رسانه شده است و می گوید اطلاعات دروغین می دهید. دولت دیگر نمی تواند اینها را کنترل کند. شما در خانه تان نشسته اید و پشت موبایل می توانید چیزی تولید کنید که بعد از چند ساعت در دنیا بپیچد و این دنیای امروز ماست که انحصار را از اختیار دولت ها خارج کرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: زمانی که داعش به عنوان بازیگر غیردولتی می تواند خشونت سازمان یافته را که از انحصارات اصلی دولت‌ها بود، در اختیار خود بگیرد، این زمان دیگر نمی توانیم حتی اگر بخواهیم تصور کنیم که مقدرات ما را دولت ها تعیین می کنند و دولت ها در جای دیگری تصمیم می گیرند. باید این واقعیت را بپذیریم.

وزیر امور خارجه گفت: اگر این واقعیت را بپذیریم آن وقت می توانیم وارد دنیای کنشگری شویم. ما کنشگر هستیم و می‌توانیم آینده خودمان را رقم بزنیم و این آینده را باید با عقلانیت و دید درست رقم زد.

وی با بیان اینکه اشتباه در دوران ما خیلی هزینه بر است، افزود: زمانی صدام خیلی قدرتمند بود و احساس می‌کرد که می‌تواند این قدرت موقت را تبدیل به قدرت دائم بکند یا میلوشویچ که این اشتباه را مرتکب شد.

ظریف یادآور شد: اشتباه محاسبه می تواند کشوری را از اوج قدرت به حضیض ذلت برساند. همیشه در دوران های انتقالی همین طور بوده است و در دوران های انتقالی حکومت ها نابود شدند و دولت های جدید آمدند.

وی با بیان اینکه آمریکا در دوران انتقالی قدرت اصلی دنیا شد، اظهار داشت: در دوران انتقالی اگر خوب تشخیص دهید، می توانید چندین برابر خودتان کنشگری داشته باشید.

ظریف در ادامه به قطر اشاره کرد و گفت: میزان کنشگری قطر را نگاه کنید چقدر به قدرتش همسانی دارد، میزان کنشگری سایر قدرت های کوچک را نگاه کنید؛ این بر اساس محاسبات درست است و بر اساس فهم آینده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: باید بپذیریم که می‌توانیم کنشگر عمده باشیم. من نگرانی ام از این است ما خیال می‌کنیم اگر آمریکا برجام را پذیرفت، حتما چیزی برای آمریکا خوب بود که پذیرفت اگر نبود چرا باید بپذیرد.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: ما جمله آقای اوباما را که می گوید «اگر می توانستم، نمی‌گذاشتم یک پیچ و مهره از برنامه هسته ای ایران باقی بماند» تیتر می کنیم اما جمله بعدی را که می گوید «ولی نمیتوانم» تیتر نمی کنیم. چرا روزنامه کیهان به جای اینکه نمی توانم را تیتر کند و غرور ملی را بالا ببرد، قسمت اول را تیتر می کند.

وی گفت: چرا وقتی آقای پمپئو در شورای امنیت می‌گوید ما در قطعنامه 1929 چه چیز را از دست داده ایم، آن را تیتر نمی کنید و چرا نمی گویید این مردم این امکان را از آمریکا گرفتند؛ به خاطر اینکه در جاهایی که هنوز ذهنیت ضدیت با آمریکا دارد و ضدیت با آمریکا بلندترین صدا را دارد، باورشان نشده است که آمریکا را می توان شکست داد.

ظریف در عین حال گفت: این به این معنا نیست که بنده کاری کردم اگر این مردم این قدر استوار نایستاده بودند و نشان نداده بودند که با حاکمیت قهر نمی کنند و نشان نداده بودند که درک می کنند مشکلاتی را که کشور دارد برای هیچ نماینده ای از این مردم کسی تره خورد نمی کرد.

ظریف افزود: آنکه پشت میز مذاکره بود، مردم بودند ما نبودیم. مردم بودند که توانستند این کار را بکنند ما باید خودمان این مردم را باور کنیم و مردم هم اجازه ندادند که امیدشان به آینده و اطمینان شان از شرایط بهتر را چه ترامپ و چه کسانی که بر اساس اشتباه محاسبه در داخل حرف ترامپ را تکرار می‌کنند، غرور مردم ما را بشکنند.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: اولا بپذیریم منافع ملی جناحی نیست و همه ما در یک کشتی نشسته ایم آنهایی که با ما بد هستند، اصلا توجهی به این ندارند که چه کسی رئیس جمهوری است و چه کسی وزیر و چه کسی نماینده است. امروز موجودیتی به نام ایران و کشوری با عرض و طول توانمندی منابع و موقعیت جغرافیایی و توان انسانی ایران هدف است.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: همه ما و هر که ایرانی است و دلش برای این آب و خاک می تپد و خانواده اش در ایران است، باید بپذیریم که در یک کشتی نشسته‌ایم و نیاز داریم با هم ایران بهتری بسازیم که شما جوانان می سازید و ان شاالله ایران بهتری برای خود و فرزندانتان خواهید ساخت.

برچسب ها: ظریف ، امنیت ملی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۵
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۲۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
21
82
امیدوارم خدا بهشون طول عمر و سلامتی بدهد
و البته کمی هم عقل به کیهان و شریعتمداری ها و پایداری ها و لج بازها بدهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
مثل اینکه جناب وزیر محترم و این نویسنده فراموش کرده اند که میدان سیاست خارجی جای تسویه حساب جناحی نیست و الا به نیش زدن به جناح مقابل در حفظ منافع ملی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
عجب رویی دارید شما ؟! لا اقل بذارید چند سال بگذره بعد اینطوری تحریف کنید تاریخ را ؟! دلواپس ها غرب را مرکز عالم میدانند ؟! دلواپس ها گفتند باید با کدخدا بست؟! دلواپس ها میگفتند بدون امریکا نمیشود ؟!
خجالت هم خوب چیزی است آقای ظریف ؟
دلواپس ها بودند که به غربیها گفتند اگر به توافق نرسیم رقبای ما در انتخابات رای می آورند ؟! حالا شما دارید میگویید نباید منافع ملی را فدای منافع حزبی کرد ؟!
آن جمله "نمیتوانیم" اوباما هم به شما ربطی ندارد ! مربوط به دولتهای نهم و دهم است! شما در دولت هشتم بر سر چند عدد سانترفیوژ چانه میزدید و اجازه نمیدادند بهتان ! چون سانترفیوژها به 19هزار رسید و غنی سازی 20 درصد انجام شدو اراک پیشرفت کرد ... این که اوباما گفت نمیتوانم به این دلیل بود .. اما شما 20 درصد را تعطیل کردید اراک را بتن کردید سانترفیوژها را کم کردید ذخایر را تحویل دادید ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
32
15
یکی از مردم: ما پشت میز نبودیم. این بازی خودتان است. شما دانید و مملکتمان
رضا
|
Germany
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
22
75
کیهان و صدا و سیما در کنترل یک گروهک قرار دارد که منافع ملی برایشان معنا ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
این گروه یا گروهک عناصر ظاهر فریب اما وصل به منافع بیگانگان در کیهان و صدا سیما جا خوش کرده اند
علوی
|
Finland
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
14
53
اجرکم عندالله جناب وزیر .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
جزاکم الله جناب وزیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
74
29
از تفاسیر و تحلیلهای غلطتتان ، جناب وزیر ، مملکت خسارتها دید، خواهشا هیچکاری نکنید که مارا بخیرتان امید نیست.
تفاسیرتان از برجام هنوز در یادها هست !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
اینهاییکه منفی زدند ،تفاسیر و تحلیل های آقای ظریف در مورد برجام و عدم توانایی آمریکا در خروج از آن و لغو تمامی تحریمها را فراموش کرده اند ؟
انکار سیستم ماشه برجام را فراموش کرده اند ؟
اقرار ایشان مبنی بر ندیدن تعلیق بجای لغو را فراموش کرده اند ؟
حواله همگی به همان قسمها و دروغهای ایشان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
برجام را دلواپسان ابتر کردند، از آن شیر بی یال و دم و شکم درست کردند و حالا ناله می زنند چرا شیر شدخ روباه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
کدام دلواپسان؟ دلواپساناول که مخالف غربگدایی بودند یا دلواپسان الان که غربگدایند ؟!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
52
24
فراموش نکنید جناب وزیر ، لقب دلواپس، بزدل، بیشناسنامه و.....را غربگدایان به مخالفین وادادگی در برابر غرب دادند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
پس قبول بفرمایید که هرکسی این توهینها را به منتقدین کرده ،با خودش بوده و همفکرانش!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
33
25
این یک گام بزرگ روبه جلو است که سرانجام پی بردید غرب همه دنیا نیست وکدخدا در برابر خدا ذلیل است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
همه حرفاشا با هم بخون . میگه باید با غرب و شرق کارکرد . قدرت در دوران انتقالی یعنی از شرق و غرب امتیاز بگیری نه هر دو ازت باج بگیرن به خاطر یه مشت شعار توخالی!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
7
24
بعضی حرف های جناب وزیر قشنگ است اما ای کاش خودشان دقت داشتند و شاید هم دارند که این حرف ها مال امروز نیست ایشان کمی دیر بیان می کنند این حرف ها را با ادبیاتی کاملتر رهبری نظام می زدند اما دوستان چندان توجهی نداشتند.
اما اینکه حوزه منافع ملی نباید محل منازعه و کشمکش باشد را باید واقعاً پاس بداریم و توجه کنیم که به گفته جناب وزیر همه در یک کشتی نشسته ایم بلکه آیندگان نیز در همین کشتی خواهند نشست پس درباره آن جناحی و حزبی فکر نکنیم با هم همفکری و همکاری کنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
5
13
جالبه برام آقای روحانی چیزی میگه همه اینجا میان انتقاد میکنن و کلی هم مثبت میدن.
بعد ظریف میاد مطالبی شبیه اون میگه همه احسنت و بارک الله میگنو اگر کسی از ظریف انتقادکنه کلی منفی میگیره.
یکی لطفا تفاوت آقایان روحانی و ظریف رو تشریح کنه.
چرا ما ایرانیها بیخودی از یکی سیر مییم و بیخودی دلشیفته کسی.
چرا اشخاص رو تحلیل میکنیم به جای خط فکری
اگر خط فکری روحانی اشتباهه قطعا خط فکری ظریف اشتباهه و برعکس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
احسنت
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
9
6
فکر کنم دیشب فیلم چرچیل رو دیده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
3
3
مقاله ای بود راجب لغو نشستمطبوعاتی کاخ سفید که در دهه های گذشته انجام میشد . همانجا حدس زدم که باید در اینجا هم منتظر حمله به رسانه ها باشیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
11
10
کلیپی از آقای ظریف دیدم که در شورای عالی روابط خارجی امریکا گفته اند که اگر توافق نکنیم مردم در انتخابات بعدی به ما رأی نخواهند داد . آیا این التماس به غرب و تعجیل در انعقاد برجام نافرجام به هر شکل بخاطر منافع جناحی و نه ملی ،نبود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
0
2
| واکنش مخاطبان به سخنان ظریف که گفت «دوران قدر قدرتی درجهان تمام شده است و غرب مرکز عالم نیست»

ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
8
11
مدتهاست کیهان و صدا سیما علیه دشمنان ملت ایران ایفای نقش می کنند.
دشمن استکبار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
11
12
اون موقع که همه چیز امضا میکردی باید فکر کشور میکردی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
دوران استکبار ستیزی به پایان رسیده ، استکبارهای جدید دارن رو میشن .
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
11
8
یک پارادوکس
جناب وزیر می فرماید "همه چیز در غرب نیست و قدرت گذشته را ندارد و...."

جانا سخن از زبان دل ملت می گویی ، پس بفرمایید این همه تلاش و کوتاه امدن در مقابل غرب برای چیست ؟!!!!!
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
7
1
یک حرف درست زدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
16
11
اصلاح طلبی یعنی بیکاری و تورم 400 درصد و آقازاده های مفت خور.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
اصلاح طلب جایی دیدی ، سلام ما را هم برسان .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
12
6
اصلا همش تقصیر ملته که رفتن با کری قدم زدنند همش تقصیر این ملت که هی این کانال اون کانال هی وعده دادند همش تقصیر ملته که ندانسته تحقیر مان کرد که برید بابا امریکا با یک دکمه..........همش تقصیر ملته که هی بدونه سنجش مصاحبه می کنه ولی ربط میگه پول شویی ووووو واقعا تقصیر ملته وگر نه مسولین ومتولیان ما ضد غرب وامریکا هستند وهمش دغدغه سفره ملت رو دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
3
2
"دلواپسان دنیا را در غرب می بینند!" من کلا دیگه حرفی ندارم!‌ اصلا برجام هم کار دلواپس ها بود. این دلواپس ها هم طرفدار FATF هستن! اصلا این شریعتمداری بود که داشت با کری مذاکره میکرد. اصلا دولت الان دست رییسی هست! انتخاب هم دست احمدی نژاده! کی به کیه!‌ هر چی میخوای بگو!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
4
2
چرا اینقددعوامیکنید!
اکثرکارخونه ها تعطیل شدن حقوق شوهر من در کمترین
سطحه،مگه آقای ظریف نگفته بود بابرجام همه چیز حل
میشه؟مگه رییس جمهور نگفته بود حتی اب آشامیدنی
ما بسته،به برجامه،پس کو؟ ایناخودشون همه چیزوگره زدن
به غرب،حالا که جواب نگرفتن فرافکنی میکنن،دلواپس یادمه از روز اول مخالف بودن و حق داشتن،کیهان حق داشت،
دوره احمدی نژاد وضع کارخونه ها خیلی بهتربود،کسی که داخل گودهست میدونه کی داره دروغ میگه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
3
2
عجب قبلا مشکل احمدی نژاد بود!الان کیهان ودلواپسان!
روکه نیست !سنگ پای قزوینه،هرکی لوتون میده بده!من
دیدخوبی نسبت به آینده این اقاندارم،
شمامیخاستی بادیپلماسی لبخند رقبا رو گول بزنی،ولی گول
خوردی !قبول اشتباه شجاعت میخاد که شما نداری!
Fat
|
Canada
|
۰۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
1
4
بعد از مدتها چهار تا کلمه حرف حسابی شنیدیم
زریر عباسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
1
2
ان شاء الله که با کمک خدا بتوانیم از این مرحله دشوار هم بگذریم و روزی برسد که کنفدراسیون ایران بزرگ با حضور 7 کشور : ایران و پاکستان و افغانستان و تاجیکستان و جمهوری آذربایجان و عراق و بحرین تاسیس شود که زبان رسمی آن فارسی و واحد پول آن دریک باشد و ایران عزیز ما جزو 10 کشور اول جهان قرار گیرد . امروز ما بیشتر از هر چیز به تولید ایده و اندیشه احتیاج داریم زیرا انقلاب ما ضعف تئوریک دارد و بعد از آنهم به مدیریت قوی و برنامه ریزی درست و حسابی چون ما از بعد حکومت آل بویه دچار یک سوء مدیریت تاریخی شدیم . ان شا ء الله که با توسل به اهل بیت همه مشکلات حل شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
خوشحالی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
2
2
هدف موجودیت جمهوری اسلامی ایران است ، نه ایران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
3
2
بازم خدا رو شکر جناب ظریف به این نتیجه رسیدی که همه دنیا امریکا نیست و میتونی با باقی کشورها از جمله همسایگان رابطه برقرار کنی و این چیزی است که از همون اول اصول گرا ها می خواستن بهت بفهمونن اما کاش زودتر میفهمیدی تا وضعیت اقتصادی کشور به اینجا نمیرسید
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
1
1
ممنون . اقای ظریف از اینکه داخل ادم حساب کردید و وجود ما رو به رسمیت شناختید متشکریم. حداقل یک فرد در حکومت وجود داره که به ملتش ااحترام میگذارد.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
2
5
این دلواپسان اگر قدرتشان توسط مردم عادی و با رای گیری از بین نرود همیشه با نیرنگ و ننه من غریبم بازی جلوی هر نوع پیشرفت کشور را سد می کنند و فقط به فکر اطرافیانشان هستند نه مردم بیچاره... یادتان است زمانی تلویزیون و ویدئو همه چی حرام بود... چه کسانی آن را حرام کرده بودند و می خواستند که مردم چیزی سرشون نشه. و بیگدار به آب می زدند که این ساخت کشورهی غربی است ولی الان همشون تلویزیون های آنچنانی دارند... همش میگن غرب فلان است و فلان ولی خودشون خیلی بدتر از غرب با رفتار متناقض با گفتار خویش بیشترین ضربه را به فرهنگ عامه مردم زده اند....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
با سند 2030 دارند به غیرتت حمله میکنند
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
0
1
ایشون بعد از اتهام به منتقدان cft به نظام انگ عدم رعایت حقوق بشر زدند. وزیر امور خارجیه کی هستی شما؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
1
0
آقای ظریف ظاهراً مانند غربیها حقوق بشر در ایران را قبول ندارد و حقوق بشر مد نظر غربیها را می پسندد آقای ظریف خدمات شایسته ای برای کشورت انجام دادی واز شما تشکر میکنیم ولی یادت نرود غربیها و آمریکا برای حفظ کشورشان به هر طریق ممکنه دفاع میکنند ما که جای خود داریم پس با تمام قدرت عزت ایران اسلامی و ایرانی را به رخ جهانیان باید کشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
0
1
به "دور زدن تحریم" فحش میدادند. امروز باهاش پز میدن.
ارتباط با شرق رو تمسخر میکردند. امروز روابطی گرمتر از سابق برقرار کردند.
تشنه ارتباط با غرب بودند. امروز دلواپسان رو از چشم دوختن به غرب نهی میکنند.
این حجم از کاسبی و دروغ و تناقض از زمان مظفرالدین شاه بی سابقه است.
نظرات بینندگان