arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۶۸۶۸
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۲ - ۲۵ آذر ۱۳۹۷

اورهال اولین هواپیمای پسابرجامی در شرایط تحریم

مدیرعامل ایران‌ایر گفت: اولین تعمیرات اساسی هواپیما‌های پسابرجامی پس از انجام سیکل پروازی در کشور و توسط متخصصان داخلی آغاز شد و در گام اول ایرباس ۳۲۱ پسابرجامی که پس از انجام پرواز‌های متعدد در سیکل پروازی خود باید تعمیرات سنگین می‌شد، تحت اورهال قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مدیرعامل ایران‌ایر گفت:‌اولین هواپیمای پسابرجامی که ایرباس 321 بود پس از انجام سیکل پروازی به مرحله تعمیرات اساسی رسید که توسط متخصصان داخلی انجام شد.

به گزارش فارس، فرزانه شرفبافی امروز در حاشیه دومین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولین تعمیرات اساسی هواپیماهای پسابرجامی پس از انجام سیکل پروازی در کشور و توسط متخصصان داخلی آغاز شد و در گام اول ایرباس 321 پسابرجامی که پس از انجام پروازهای متعدد در سیکل پروازی خود باید تعمیرات سنگین می‌شد، تحت اورهال قرار گرفت.

وی ادامه داد: این اورهال ایرباس 321 در شرایطی رخ داد که تحت تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا قرار داریم اما توانستیم با 100درصد توان داخلی F چک (اورهال) هواپیما را انجام دهیم که پیش از آن دوره‌های مختلف C‌ چک داریم.

مدیرعامل ایران‌ایر با بیان اینکه اورهال این هواپیما 11 روز به طول انجامید، گفت: البته باید حتماً از کارخانه سازنده برخی موارد اولیه را هماهنگ می‌کردیم که این کارها انجام شد.

شرفبافی درباره تأمین قطعات هواپیما در شرایط تحریم گفت: در مدت زمان برجام و تا مدتی که تا 4 نوامبر فرصت داشتیم قطعات هواپیما را تحویل گرفتیم که وارد کشور شد.

وی با بیان اینکه 65 فروند هواپیما در ناوگان ایران‌ایر موجود است،‌گفت: 26 فروند از این تعداد فعال است که 16 فروند هواپیما پسابرجامی و 10 فروند هواپیمای قبلی است و 2 فروند هواپیمای دیگر نیز به زودی به ناوگان هما افزوده می‌شد که شامل فوکر و ایرباس است.

وی تأکید کرد: مهندسی و تعمیرات هما توانمندی بالایی دارد، تعمیرات سنگین و سبک توسط متخصصان کاملا داخلی انجام می‌شود.

نظرات بینندگان