arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۶ - ۲۶ آذر ۱۳۹۷

تکنولوژی تشخیص چهره جایگزین بلیط می شود؟ / صرفه جویی در زمان / سود مالی بالاتر

شرکت های هواپیمایی و فرودگاهها هر روز تغییراتی جدید را تجربه می کنند. این تغییرات اغلب در راستای بهبود شرایط انجام می شوند و تلاش کلی بر این است که مسافران ایده آل ترین پروازها را تجربه کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت های هواپیمایی و فرودگاهها هر روز تغییراتی جدید را تجربه می کنند. این تغییرات اغلب در راستای بهبود شرایط انجام می شوند و تلاش کلی بر این است که مسافران ایده آل ترین پروازها را تجربه کنند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، به زودی شما می توانید به جای ارائه بلیط در پروازها اقدام به استفاده از سیستم اسکن تشخیص چهره کنید. این به این معناست که با یک اسکن چهره بلیط به نام شما صادر و جایگاهتان مشخص می شود.

اولین خطوط هوایی که این سیستم را می آزماید، خطوط هوای آمریکایی  Delta Air Lines است که یک ترمینال بیومتریک در ایالات متحده برای پروازهای بین المللی در مرکز آتلانتا راه اندازی کرده است.

البته در این خطوط هوایی نیز برای پرواز به کشورهای خارجی هنوز هم به بلیط های رسمی نیاز است، چرا که مسافران باید گذرنامه داشته باشند، اما با این حال اسکن چهره شما می تواند به رسیدن هر چه سریعتر شما به محل صندلیتان کمک کند.

در حال حاضر بیش از 70 درصد از فرودگاه ها و خطوط هوایی ایالات متحده در حال برنامه ریزی آزمایشی برای استفاده از این سیستم یا تکمیل کامل سیستم های اسکن بیومتریک خود هستند.

اما این سیستم چگونه کار می کند؟ کافیست با مراجعه به کیوسک های خودپرداز فرودگاه ها، یک عکس از خود یا عکس گذرنامه خود را در پایگاه داده وزارت امنیت داخلی ایالات متحده ثبت کنید.سپس این عکس به عنوان مدرک شناسایی شما مبنای بررسی هویتتان قرار می گیرد و در عرض دو ثانیه با اسکن چهره تان نوع بلیط و وضعیت رزروتان مشخص می شود.

مایک بوید مشاور حمل و نقل هوایی این شرکت در  در یک مصاحبه به سی ان بی سی گفت: "برای یک شرکت هواپیمایی، اگر بتوانند 10 دقیقه زمان سوار شدن به هواپیما را صرفه جویی کند یعنی یک سود مالی قابل توجه."

البته برخی از منتقدان این طرح معتقدند استفاده از این سیستم و حذف گذرنامه یا بلیط کاغذی احتمال به خطر افتادن داده های کاربران را نیز افزایش می دهد. درست مثل همان اتفاقی که برای تعداد زیادی از مسافران هتل ماریوت رخ داد و اطلاعات 500 میلیون نفر از این سمافران به یغما رفت.

اما هنری هارتولدت، تحلیلگر صنعت گردشگر ، پیش بینی می کند فناوری بیومتریک به زودی در بسیاری از کشورها به تصویب خواهد رسید. چرا که با کمک این فناوری خبری از صف های طولانی برای ارائه بلیط و گذرنامه نخواهد بود. در ضمن فناوری تشخیص چهره میتواند فشارهای مرتبط با سفر را کاهش دهد.

نظر شما چیست؟ آیا این فناوری در کشور ما نیز کاربردی است؟

 

 

نظرات بینندگان