arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۱۲۷
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۹ - ۲۶ آذر ۱۳۹۷

شهرداری: پارک جمشیدیه فروخته نشده است

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک، در واکنش به خبر فروش اراضی پارک جمشیدیه گفت: این موضوع هیچ ربطی به پارک جمشیدیه ندارد و در عرصه بوستان واقع نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک، در واکنش به خبر فروش اراضی پارک جمشیدیه گفت: این موضوع هیچ ربطی به پارک جمشیدیه ندارد و در عرصه بوستان واقع نشده است.

مجید صالحی فیروزآبادی، مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک در واکنش به خبر فروش بخشی از اراضی پارک جمشیدیه گفت: این موضوعی هیچ ربطی به پارک جمشیدیه ندارد و در عرصه بوستان جمشیدیه واقع نشده است و در محدوده بین اراضی شهر و اراضی ملی قرار دارد.

وی ادامه داد: کاربری این ملک کاملاً فضای سبز است. مالک آن در حال حاضر شخصیتی حقیقی است. هر کسی یک سند 6 دانگ از زمینی داشته باشد می‌تواند طبق حقوق مالکیت درخواست صدور پروانه ساختمانی و دسترسی به نقشه کند. ایشان به دفاتر الکترونیک شهر مراجعه کرده است. چون سابقه‌ای از کمیسیون ماده 7 در پرونده نبوده به کمیسیون ماده 7 (کمیسیون باغات در شورای شهر) ارجاع شده است.

زمینی که اعلام شده باغ است و امکان ساخت و ساز ندارد

به گفته صالحی با توجه به اینکه «درختان زیادی در این ملک وجود دارد و جزو پهنه فضای سبز است، رأی کیمسیون باغات مبنی‌ بر باغ بودن در حال صدور و ابلاغ است و هیچ‌گونه امکان ساخت و ساز در این ملک وجود ندارد».

وی در مورد اینکه «آیا نهاد خاصی در این مسأله دخیل بوده است؟» نیز می‌گوید: ما چنین چیزی را در سوابقمان شناسایی نکرده‌ایم. موضوع ربطی به بوستان جمشیدیه ندارد، بلکه در خیابان سی و دوم جمشیدیه است و ربطی به بوستان ندارد.

هیچ اتفاقی نیفتاده، نه یک متر خاک برداشت شده و نه یک درخت قطع شده است

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک خاطرنشان کرد: در مورد خود پارک چندین ماه پیش چند جاعل، جعل سند کرده بودند که شهرداری بیاید بخشی از عرصه را به مبلغ 250 میلیارد تومان بخرد که با پیگیری‌های شهردار وقت منطقه منجر به صدور رأی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال شد و اسناد باطل و از تخلف جلوگیری شد.

وی متذکر شد: آنچه در سیستم شهرداری وجود دارد، این ملکی که خبر آن پخش شده، تحت مالکیت شخصی است و امکان ساخت و ساز ندارد. اخیراً هم مورد بازدید کارشناسان فضای سبز قرار گرفته و رأی کمیته باغات در حال صدور است که باغ به حساب آید و از نظر ما باغ به حساب می‌آید. در ملک مذکور هیچ اتفاقی نیفتاده، نه یک متر خاک برداشت شده و نه یک درخت قطع شده است.

پارک جمشیدیه قابل خرید و فروش و ساخت و ساز نیست

علی‌محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران نیز در حاشیه یکصد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، انتشار خبر فروش بخش شمالی پارک جمشیدیه را کذب خواند و افزود: این بخش جزو اراضی ملی است و به هیچ وجه قابل فروش و تصرف نیست.

وی افزود: بر اساس قانون، ارتفاعات بالای ۱۸۰۰ متر قابل فروش نیستند و بخش شمالی پارک جمشیدیه نیز در ارتفاع بالای ۱۸۰۰ متر قرار دارد و باید به فضای سبز تبدیل شود. هیچ فرد و ارگانی نمی‌تواند در ارتفاعات بالای ۱۸۰۰ متر ساخت و سازی انجام دهد و یا زمین‌های این محدوده را تصرف کند و یا به فروش برساند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان