arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۷ - ۲۹ آذر ۱۳۹۷

شکایت دادستان کل واشنگتن از فیس‌بوک

این نخستین باری است که به صورت جدی با شبکه اجتماعی فیس‌بوک برخورد قانونی و قضایی می شود چرا که مقامات قضایی مربوطه فعال در این پرونده بر این باورند که این شرکت از اعتماد کاربرانش سواستفاده کرده و اطلاعات و حریم خصوصی آنها را در اختیار سایرین گذاشته و به سرقت برده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دادستانی کل واشنگتن فیس‌بوک را به اتهام همکاری با موسسه تحقیقاتی کمبریج آنالتیکا برای دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران فیس‌بوک فراخوانده است.

به گزارش ایسنا به نقل از چنل نیوز آسیا، این نخستین باری است که به صورت جدی با شبکه اجتماعی فیس‌بوک برخورد قانونی و قضایی می شود چرا که مقامات قضایی مربوطه فعال در این پرونده بر این باورند که این شرکت از اعتماد کاربرانش سواستفاده کرده و اطلاعات و حریم خصوصی آنها را در اختیار سایرین گذاشته و به سرقت برده است.

حالا بدین ترتیب پیش بینی می شود که مدیرعامل و مقامات بلندمرتبه فیس بوک باید به مقامات قضایی دادستانی کل واشنگتن پاسخ داده و در برابر اتهامات وارده با ارائه اسناد و شواهد از خود دفاع کنند.

حدود یک سال پیش بود که وب سایت‌ها و رسانه‌های خبری بسیاری گزارش کردند که شبکه اجتماعی فیس‌بوک با یک موسسه تحقیقاتی و مشاوره سیاسی انگلیسی تحت عنوان کمبریج آنالیتیکا در انتشار اطلاعات شخصی و خصوصی کاربرانش همکاری داشته، مردم و منتقدان بسیاری فیس‌بوک را به خیانت در امانت و همکاری با نهادهای دولتی و تحقیقاتی و همچنین نقض حریم شخصی کاربران متهم کردند.

این شبکه اجتماعی به سرعت در آماج حملات شدید کاربران بسیاری در سراسر جهان قرار گرفت، به‌گونه‌ای که تعداد کثیری از شرکتها و افراد معروف به بستن و غیرفعال کردن صفحات مجازی خود در فیس‌بوک اقدام کرده و استفاده از این شبکه اجتماعی را ننگی برای دنیای مجازی توصیف کرده‌اند.

طبق گزارش‌های منتشره، فیس‌بوک می‌گوید اطلاعات بالغ بر ۸۷ میلیون نفر از کاربرانش به صورت نادرست و ناخودآگاه در اختیار موسسه کمبریج آنالتیکا قرار گرفته است.

نظرات بینندگان