arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۶۶۷
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۲ - ۲۹ آذر ۱۳۹۷

بولتون از چین خواست تا در فضای مجازی مسئولانه عمل کند

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد این کشور با متحدان و شرکای خود، تهدید کنندگان رونق جهانی را پاسخگو خواهد کرد و گفت: از چین می خواهیم که با عمل به تعهدات خود، در فضای مجازی مسئولانه عمل کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بولتون از چین خواست تا در فضای مجازی مسئولانه عمل کندجان بولتون روز پنج شنبه در یادداشت توئیتری خود افزود: ایالات متحده از مردم خود و اموالشان دفاع می کند.
اظهارات مشاور امنیت ملی ترامپ پس از آن مطرح شده است که وزارت دادگستری آمریکا دو چینی مرتبط با وزارت امنیت کشور چین را متهم به دست داشتن در جاسوسی سایبری علیه ده ها شرکت و سازمان دولتی در آمریکا و دیگر کشورها کرد.
به گفته مقام های وزارت دادگستری آمریکا، این هکرها عضوی از گروه هک چین موسوم به APT10 هستند که طی حملاتی پایگاه های اطلاعات حساس تجاری در شرکت ها و صنایع مختلف در ایالات متحده و دست کم 11 کشور دیگر را هدف قرار داده اند.
این هکرها همچنین مرکز پروازهای فضایی و مرکز پیش‌رانش جت متعلق به سازمان هوا و فضای آمریکا (ناسا) را مورد حمله قرار داده اند.
آمریکا، چین را متهم می کند که توافق سال 2015 میان باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین این کشور و شی جین پینگ همتای چینی وی برای توقف سرقت اطلاعات از طریق حملات سایبری را نقض کرده است.
مقام های آمریکایی همچنین مدعی هستند که این حملات سایبری با همکاری وزارت امنیت کشور چین انجام شده است

نظرات بینندگان