arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۸ - ۳۰ آذر ۱۳۹۷

فلفل چینی به سبک روباتیک / برداشت محصول در 24 ثانیه / مجهز به هوش مصنوعی پیشرفته و چراغهای LED

گروهی از پژوهشگران نوعی روبات طراحی کرده اند که می تواند عملیات برداشت فلفل را در عرض 24 ثانیه انجام دهد و این یعنی مبارزه با کمبود نیروی کار مزرعه.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروهی از پژوهشگران نوعی روبات طراحی کرده اند که می تواند عملیات برداشت فلفل را در عرض 24 ثانیه انجام دهد و این یعنی مبارزه با کمبود نیروی کار مزرعه.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، کمبود کارگران حوزه کشاورزی روز به روز بدتر می شود. بر اساس یک نظرسنجی که از سوی اداره کشاورزی ایالت کالیفرنیا در سال 2017 منتشر شده است، 55 درصد از 762 کشاورز با زمین های بزرگ که مورد بررسی قرار گرفته اند با کمبود کارگر رو به رو شده اند. به همین دلیل محققان در حال تلاش برای حل این مشکل با کمک روبات هستند.

اکنون پژوهشگران این مشکل را با نمونه اولیه روباتSweeper  حل کرده اند. این روبات توسط اتحادیه اروپا تایید شده و قرار است به عنوان بخشی از طراحی های نوآورانه سال 2020 اجرایی شود.

روند کار روبات Sweeper  به این شکل است که از یک دوربین استفاده می کند که می تواند رنگ فلفلهای را تشخیص دهد. سپس هوش مصنوعی به روبات کمک می کند تا تصمیم بگیرد روبات مذکور را بچیند یا خیر. سپس روبات به سرعت میوه را با یک تیغه تیز بریده و داخل سبد می افکند.

این روند تنها 24 ثانیه طول می کشد، هرچند محققان می گویند که بر اساس مسائل ایمنی به طور هدفمند، حرکات روبات را آرام کرده اند. این روبات که به چراغ های LED مجهز شده است می تواند بدون توجه به زمان، روزانه حدود 20 ساعت در روز کار کند.

این روبات تنها روبات مزرعه نیست. بلکه روباتهایی برای چینش گوجه فرنگی، پنبه و توت نیز طراحی شده اند. انتظار می رود بازار روبات های کشاورزی تا سال 2025 به 75 میلیارد دلار برسد. سازندگان Sweeper امیدوارند که روبات مذکور نه تنها به مقابله با کمبود نیروی کار کشاورزی کمک کند، بلکه باعث کاهش زمان تولید مواد غذایی نیز منجر شود. . اگر چه Sweeper هنوز هم نیاز به کار دارد، اما تیم طراح  انتظار دارد نسخه تجاری این محصول طی سه تا پنج سال آینده به بهره برداری برسد.

نظرات بینندگان