arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۸ - ۰۱ دی ۱۳۹۷

حجتی:توسعه گلخانه ها و زنجیره تولید شترمرغ در سیستان و بلوچستان ضروری است

استان سیستان و بلوچستان با توجه به ویژگی های اقلیمی،مزیت های زیادی از جمله تامین انرژی از طریق تابش خورشید برای توسعه گلخانه ها دارد و با در نظر گرفتن محدودیت های منابع آبی ضروری است بر روی کشت های گلخانه ای تمرکز کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 وزیر جهاد کشاورزی از پیشرفت مناسب اجرای طرح انتقال آب با لوله به دشت سیستان خبر داد و گفت:با توجه به ویژگی های اقلیمی،کشت های گلخانه ای و زنجیره تولید شترمرغ در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد.

به گزارش انتخاب،محمود حجتی که به همراه جمعی از مدیران ارشد این وزارت به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است،در نشست با مجری،مشاورین و پیمانکاران طرح انتقال آب با لوله به ۴۶ هزار هکتار از دشت سیستان که امروز با حضور استاندار،نماینده مردم شهرستان های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در مجلس و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد،اظهار داشت:با بکارگیری روش هایی مانند مالچ پاشی،بوته کاری و مبارزه بیولوژیک با شن های روان و ریزگردها در سیستان و بلوچستان مقابله می شود.

وی، پیشرفت اجرای طرح انتقال آب با لوله به دشت سیستان را مناسب ارزیابی کرد و افزود:اقدامات لازم برای تجهیز ایستگاه های پمپاژ و برق رسانی به آنها به منظور انتقال آب به مزارع توسط مجری طرح در حال انجام است.

وزیر جهاد کشاورزی،رعایت الگوی کشت و بکارگیری روش های نوین آبیاری در دشت سیستان را ضروری برشمرد و تصریح کرد:استان سیستان و بلوچستان با توجه به ویژگی های اقلیمی،مزیت های زیادی از جمله تامین انرژی از طریق تابش خورشید برای توسعه گلخانه ها دارد و با در نظر گرفتن محدودیت های منابع آبی ضروری است بر روی کشت های گلخانه ای تمرکز کنیم.

حجتی با اشاره به این که در سال های اخیر، پرورش شترمرغ در سیستان و بلوچستان گسترش یافته است،تاکید کرد:زنجیره تولید شترمرغ در استان به منظور بهره مندی تولیدکنندگان از ارزش افزوده محصول خود باید تشکیل شود.

نظرات بینندگان