arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۸۰۲۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۷

پمپئو اقدام آلبانی در اخراج دیپلمات ایرانی را ستود

وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای آلبانی خود در ادامه استراتژی ضد ایرانی و استفاده از عوامل گروهک تروریستی منافقین به عنوان طعمه هایی برای ایجاد ادعاهای واهی علیه ایران، اخراج دو دیپلمات کشورمان را ستود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پمپئو اقدام آلبانی در اخراج دیپلمات ایرانی را ستود

رابرت پالادینو معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود مایکل پمپئو و دیتمیر بوشاتی اقدام دولت آلبانی در اخراج دو دیپلمات ایرانی از جمله آنچه سفیر ایران در آلبانی را به دلیل آنچه که واکنش به طرح حمایت شده ایران برای انجام یک حمله تروریستی در آلبانی نامیده شده است، ستود.
پس از اخراج گروهک تروریستی منافقین از پایگاه اشرف در عراق، آمریکا که آنها را در پناه خود گرفته بود با رایزنی با دولت آلبانی، مقر این گروهک را به آن کشور انتقال داد و آلبانی اکنون نقش پناهگاهی برای منافقین را بازی می کند. همان نقشی که صدام حسین در طول هشت سال جنگ تحمیلی علیه مردم ایران ایفا کرد و از این گروهک وطن فروش، برای مقاصد ضد ایرانی خود بهره ها برد.
وی ادامه داد وزیر خارجه آمریکا اظهار کرده است پس از دستگیری های اخیر که باعث تخریب آنچه که او طرح های حمایت شده ایران در دانمارک و فرانسه خوانده است، اقدامات آلبانی به روشنی بیان می کند که به ادعای وی تروریسم ایران در خاک اروپایی پذیرفتنی نیست.
با روی کار آمدن دونالد ترامپ و تعیین استراتژی ضد ایرانی و بهره گرفتن از نیروهای مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران، سرکرده های منافقین در کاخ سفید رفت و آمد زیادی دارند و با روی کار آمدن جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ که در دورهمی سالانه منافقین با دریافت پول سخنرانی می کرد، نقش آفرینی این گروهک علیه مردم ایران افزایش یافته است.
آنها که به خوبی می دانند دستشان به خون حداقل 17 هزار شهروند بی گناه ایران آلوده است و هیچ گاه جایگاهی در کشور نخواهند داشت، حیات خود را به دریوزگی برای بیگانگان گره زده اند که روزی صدام حسین است و روزی دیگر اشخاص معلوم الحالی همچون بولتون. 
از همین روی سرکردگان این گروهک با راهبری رژیم صهیونیستی و سعودی و با استفاده از عوامل خود و طرح ادعاهای واهی مبنی بر قصد ایران برای انجام عملیات های تروریستی که هیچ یک از آنها نیز به وقوع نپوسته است، خوراک تبلیغاتی برای کاخ سفید نشین ها فراهم می کنند تا به واسطه آن بتوانند اروپایی ها را که با خروج آمریکا از برجام همراهی نکردند و در تلاشند تا تحریم های آنها را نادیده بگیرند، وادار کنند که علیه ایران دست به اقدامی بزنند.
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد پمپئو همچنین ریاست آلبانی را بر سازمان امنیت و همکاری اروپا در سال 2020 را تبریک گفت و افزود منتظریم تا با آلبانی در این سازمان برای ارزش های غربی همکاری کنیم.

نظرات بینندگان