arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۸۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۹ - ۰۲ دی ۱۳۹۷

ورود کمیسیون شوراهای مجلس به حواشی نماینده سراوان

اصغر سلیمی، سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون گفت: در این جلسه مقرر شد ۲ عضو کمیسیون گزارشی درباره حواشی رخ داده برای نماینده سراوان در مجلس تهیه و به کمیسیون ارائه کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سخنگوی کمیسیون شوراها از ورود این کمیسیون به موضوع رخ داده برای نماینده سراوان خبر داد.

اصغر سلیمی، سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با تسنیم ، با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون گفت: در این جلسه مقرر شد 2 عضو کمیسیون گزارشی درباره حواشی رخ داده برای نماینده سراوان در مجلس تهیه و به کمیسیون ارائه کنند.

وی با بیان اینکه یک بند از طرح الحاق یک ماده به قانون مالیات‌های مستقیم برای مقابله با سوداگری در بازار مسکن در این کمیسیون بررسی شد، ادامه داد: تبصره 3 ماده واحده این طرح به کمیسیون شوراها به عنوان کمیسیون فرعی ارجاع شده بود که بررسی شد که تصویب شد.

این نماینده اضافه کرد: در این تبصره که مربوط به انتقال املاک است آمده که اگر انتقال املاک قبل از اجرای این قانون باشد باید از مالیات معاف باشند و یا انتقال سازمان‌های نوساز که از اخذ پروانه ساخت آن بیش از 5 سال نگذشته باشد، نقل و انتقال به منظور وقف ملک و زمانی که قیمت فروش مساوی یا کمتر از قیمت خرید باشد، معاف از مالیات شود.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به بررسی تبصره یک و دو ماده واحده لایحه اصلاح قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی به عنوان کمیسیون فرعی، عنوان کرد: در این تبصره‌ها آمده که به منظور احیا و بهره‌برداری بهینه از بناهای فرهنگی و تاریخی مشارکت در ساخت اماکن مذکور که در حریم شهرها و روستاها شناخته می‌شود، با رعایت قوانین و مقررات و با اولویت در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار داده شود که به تصویب کمیسیون رسید.

نظرات بینندگان