arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۸۲۵۸
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۹ - ۰۲ دی ۱۳۹۷

اشرف غنی: ژنرال دوستم در انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی معاونم نیست

رئیس‌جمهور افغانستان از عدم حضور ژنرال عبدالرشید دوستم، معاون اولش در تیم انتخاباتی خود خبر داد.محمد اشرف غنی قبل از این اعلام کرده بود که محمد سرور دانش به ‌عنوان معاون دوم او در انتخابات آینده ریاست جمهوری حضور خواهد داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس‌جمهوری افغانستان از عدم حضور ژنرال عبدالرشید دوستم، معاون اولش در تیم انتخاباتی خود خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان قبل از این اعلام کرده بود که محمد سرور دانش به ‌عنوان معاون دوم او در انتخابات آینده ریاست جمهوری حضور خواهد داشت.

او تاکنون درباره انتخاب معاون اول خود اظهار نظر نکرده است.

بر اساس تقویم انتخاباتی مردم افغانستان روز ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ پای صندوق‌های رأی می‌روند.

عبدالرشید دوستم بعد از این که به آزار جنسی احمد ایشچی، از چهره‌های سرشناس محلی در جوزجان متهم شد، اختلافاتش با رئیس‌جمهوری افزایش یافت و برای مدتی در کابل به دفتر کارش نیامد و در نهایت به ترکیه رفت و بعد از ۱۴ ماه، ۳۱ تیر به افغانستان بازگشت. دوستم بعد از بازگشت نیز نتوانست به دفتر کارش برود.

معاون اول غنی چند روز پیش در سخنرانی خود گفته بود که با نامزدهای مختلفی گفت‌وگو کرده اما تاکنون با نامزد مشخصی برای شرکت در تیم انتخاباتی به توافق نرسیده‌ است.

او از هوادارانش خواسته تا در یک نشست مشترک با بزرگان و روشنفکران فرد مناسبی را به عنوان معاون اول ریاست‌جمهوری برگزینند.

دوستم از ثریا دلیل، سفیر فعلی افغانستان در سویس به عنوان یک فرد نمونه یاد کرده و گفته برای حمایت از هر فردی که مورد انتخاب هوادارانش باشد، آنچه در توان دارد، انجام خواهد داد.

نظرات بینندگان