arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۸۲۵۹
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۹ - ۰۲ دی ۱۳۹۷

رئیس دپارتمان داوری: VAR ابتدا در بازی لیگ یک تست می‌شود

داود رفعتی رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در مورد استفاده از کمک‌داور ویدئویی گفت: امروز این تکنولوژی را تست کردیم که مرحله اول آن موفقیت‌آمیز بود اما این سیستم نیاز دارد که باز هم مورد تست و آزمایش قرار بگیرد. این سیستم را در یک بازی غیررسمی و دوستانه مورد آزمایش قرار می‌دهیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: سیستم کمک‌داور ویدئویی ابتدا در یکی از مسابقات لیگ دسته اول تست خواهد شد.

به گزارش فارس، داود رفعتی در گفت‌وگو با بخش خبری شبکه سه در مورد استفاده از کمک‌داور ویدئویی گفت: امروز این تکنولوژی را تست کردیم که مرحله اول آن موفقیت‌آمیز بود اما این سیستم نیاز دارد که باز هم مورد تست و آزمایش قرار بگیرد. این سیستم را در یک بازی غیررسمی و دوستانه مورد آزمایش قرار می‌دهیم.

وی افزود: با دو سه شرکت دیگر هم در مورد اجرای سیستم کمک‌داور ویدئویی در حال مذاکره هستیم، ما ابتدا این سیستم را در یکی از مسابقات لیگ دسته اول تست می‌کنیم و سپس آن را در یک مسابقه لیگ برتری به جزء ورزشگاه آزادی مورد آزمایش قرار خواهیم داد. فدراسیون فوتبال و کمیته داوران در تلاش است که این سیستم داوری را به نیم‌فصل دوم لیگ برساند.

رفعتی تصریح کرد: البته مشکلاتی مثل کم بودن دوربین و اینکه این دوربین‌ها HD نیستند وجود دارد ما باید یک خروجی برای مردم هواداران از این سیستم بدهیم و خروجی دیگر هم برای اتاق فرمان داوران باشد.

نظرات بینندگان