arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۸۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۰ - ۰۳ دی ۱۳۹۷

طرح جنجالی ایتالیا صدای خودروسازان را درآورد / قانون مالیات های سنگین برای دیزلی ها وارد بودجه سال 2019 شد

دولت ایتالیا تصمیم گرفته طرحی جدید را به اجرا دراورد که بر اساس آن مالیات هایی سنگین برای خودروهای دیزلی اعمال خواهد شد. طرحی که هنوز شروع نشده صدای منتقدان را درآورده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت ایتالیا تصمیم گرفته طرحی جدید را به اجرا دراورد که بر اساس آن مالیات هایی سنگین برای خودروهای دیزلی اعمال خواهد شد. طرحی که هنوز شروع نشده صدای منتقدان را درآورده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بر اساس طرح جدید در بودجه سال 2019 ایتالیا که از سوی مجلس نمایندگان تصویب شده فشار مالیاتی جدیدی علیه خودروسازان دیزلی وارد می شود، که انتقادهایی سنگین از فعالان صنعت خودرو را به خود جلب کرده است.

اتحادیه ها و انجمن های بخش خودرو در مورد مالیات پیشنهادی جدید هشدار داده اند و می گویند که این مالیاتها می تواند نه تنها خودروسازان بلکه کل زنجیره تامین قطعات و تولید  را تحت تاثیر قرار دهد و حتی به اشتغال آسیب برساند.

درواقع در حالی که برخی اعضای مخالف حزب حاکم و گروههای خودروسازی مخالف این طرح هستند، طرفداران محیط زیست به شدت از این طرح استقبال کرده اند.

در فرم جدید مالیاتی پیشنهاد شده برای اتومبیل هایی که با سوخت های سنتی کار می کنند،مالیات 1100 یورو در اتومبیل های بنزین و دیزلی جدید  اعمال شود. این مالیات به طور دقیق به خودروهایی مرتبط است که 161 تا 175 گرم انتشار گاز دی اکسید کربن را در هر کیلومتر تولید می کند. این  روند افزایشی  به 1600 یورو برای انتشار 176-200 و به 2000 یورو برای انتشار 201-250 ادامه خواهد یافت.

در مقابل، وسایل نقلیه الکتریکی و هیبریدی با توجه به تولید گازهای گلخانه ای بسیار کمتر، مالیاتی اندک پرداخت می کنند و برای مدل هایی که بیش از 50،000 یورو هزینه می کنند (57،000 دلار) مالیاتی اعمال نخواهد شد.

اقدامات جدید از تاریخ 1 مارس و تا پایان سال 2021 به اجرا در خواهد آمد. در حال حاضر اتومبیل های الکتریکی، هیبریدی و متان گازوئیل حدود 7 درصد از فروش خودرو ایتالیا را تشکیل می دهند. در حال حاضر فیات کرایسلر ایتالیا، هیچ خودروی الکتریکی یا هیبریدی را در اروپا نفروخته است، در ماه نوامبر اعلام کرد که قصد دارد بیش از 5 میلیارد یورو در مدل های جدید و موتورهای خود در ایتالیا بین سال های 2019 تا 2019 صرف کند.

انتظار می رود بودجه 2019 ایتالیا این هفته در مجلس نمایندگان مجلس تایید شود.

 

برچسب ها: خودرو ، فناوری
نظرات بینندگان