arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۸۳۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۰۳ دی ۱۳۹۷

دفاع دوباره ترامپ برای ساخت دیوار "سنتی" در مرز مکزیک: این دیوار مانع ورود قاچاقچیان، مجرمان و تبهکاران به داخل آمریکا می‌شود

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با دفاع از ساخت دیوار میان مرز مکزیک و آمریکا تاکید کرد و گفت: پهپادها و دیگر ابزارها برای کنترل امنیت مرزی بسیار عالی و خوب هستند اما تنها راه جلوگیری از ورود قاچاقچیان مواد مخدر و انسان، تبهکاران و مجرمان به کشورمان ساخت یک دیوار به شکل سنتی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

ترامپ اعلام کرد: تنها یک دیوار به شکل سنتی می‌تواند مانع ورود قاچاقچیان انسان و مواد مخدر، مجرمان، تبهکاران به داخل آمریکا شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه با دفاع از ساخت دیوار میان مرز مکزیک و آمریکا تاکید کرد و گفت: پهپادها و دیگر ابزارها برای کنترل امنیت مرزی بسیار عالی و خوب هستند اما تنها راه جلوگیری از ورود قاچاقچیان مواد مخدر و انسان، تبهکاران و مجرمان به کشورمان ساخت یک دیوار به شکل سنتی است.

این توئیت در حالی منتشر شد که دولت آمریکا نیمه تعطیل شده است.

رهبری کنگره و دولت ترامپ در مذاکرات درباره بودجه دیوار مرزی به بن‌بست رسیده و هنوز دو طرف به توافق نرسیده‌اند.

چند روز گذشته به دنبال به حد نصاب نرسیدن رای موافق برای تامین مالی بودجه مد نظر ترامپ برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک، وی دستور تعطیلی موقت دولت را صادر کرد.

یک مقام دولت آمریکا گفت: کاخ سفید هنوز بر درخواستش مبنی بر دریافت پنج میلیارد دلار برای ساخت موانع فیزیکی اصرار می‌ورزد. با این حال شبکه خبری "ای بی سی نیوز" گفته است دولت آمریکا انعطاف‌پذیری بیشتری از خود نشان داده است و مایک پنس- معاون اول دولت آمریکا پیشنهاد داده است تا به جای پنج میلیارد دلار قبلی، کنگره ۲.۱ میلیارد دلار به این کار تخصیص دهد.

نظرات بینندگان