arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۴ - ۰۴ دی ۱۳۹۷

چطور شرکت ثبت کنیم؟

دارایی و مالیات همیشه برای هر شغلی هست و موضوع دیگه هم اینکه تحریم ها باید افرادی را نگران کنه که کارشون صادرات و واردات و انجام کارهای بزرگه و در یک کلمه شرکت های با تجربه ای است که کار انتقال سرمایه زیاد دارند. برای کسی که تازه می خواد کار خودش را شروع کنه و شرکت ثبت کنه اتفاقا توی بازار امروز فرصت های زیادی هست که میشه از اونها استفاده کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خیلی وقته تو فکر ثبت یک شرکت بودم و از خودم زیاد سوال می پرسیدم که اصلا ثبت شرکت این با هم اوضاع فعلی جامعه و تحریم ها آیا کار درستی هست یا نه، فایده ای هم داره و اگر هزینه کنم و شرکت ثبت کنم و به نتیجه نرسم چی؟ حدود دو سالی بود که این فکر ذهنم را حسابی مشغول کرده بود و بعدا نهایتا با یکی از دوستانم که توی موسسه حقوقی ویونا کار می کنه مشورت کردم و الان فقط یک چیز را به خودم می گم و اون هم اینکه ای کاش زودتر تصمیم گرفته بودم و شرکتم را ثبت کرده بودم.

احتمالا شما هم این سوال را از خودتون و دیگران داشته باشید و بخواهید بدونید برای ثبت شرکت باید چکار کنید. کاری به حرف مردم ندارم و دوست ندارم الکی قضاوت کنم . به همین دلیل عاقلانه موضوع را تشریح کردم. وقتی نگاه کردم دیدم کار کارمندی و کارگری هم زحمت داره و توی این کار هم من دارم هم مالیات می دم و هر هر روز نگران این هستم که اگر فردا حقوق ندن چی میشه و اگر اخراجم کنند باید چکار کنم. اون هم برای فردی مثل من که هم تخصص کارم را داشتم و هم شرکت های دیگه هم می تونستم کارم را ارائه بدم خیلی سخت بود که بخوام اینطوری کار کنم.

شما هم باید اول با خودتون این فکر را بکنید که چه کاری بلد هستید و تخصصتون چیه. مهم اینکه که کاری که می کنید توی جامعه خریدار داشته باشه. مثلا اگر شما برنامه نویس باشید و یا خیلی خوب با مشتریان ارتباط برقرار می کنید و اعتبار خوبی دارید یعنی می تونید برای خودتون کار کنید. اما مهم اینکه که دو تا موضوع را در نظر داشته باشین. اول اینکه کار تو بازار آزاد بدون پشتوانه معنی نداره. منظورم اینکه که در بازار آزاد باید به غیر از تخصص اعتبار هم داشته باشید. دوم اینکه کار بدون همکاری دیگران مشکله.

پس وقتی این دو تا را نیاز داریم یعنی اعتبار و همکاری را و تنهایی و با دست خالی نمی شه کاری کرد چرا نباید شرکت ثبت کنیم؟ شرکت هم به شما و همکاراتون اعتبار کافی میده و هم در بین سایر شرکت ها شما را معتبر جلوه می ده و می تونید خوب کار بگیرید و هم اینکه شراکت شما را هم سر و سامان می ده و می تونید با خیال راحت و به شکل قانونی همکاری داشته باشید.

نهایتا اینکه دارایی و مالیات همیشه برای هر شغلی هست و موضوع دیگه هم اینکه تحریم ها باید افرادی را نگران کنه که کارشون صادرات و واردات و انجام کارهای بزرگه و در یک کلمه شرکت های با تجربه ای است که کار انتقال سرمایه زیاد دارند. برای کسی که تازه می خواد کار خودش را شروع کنه و شرکت ثبت کنه اتفاقا توی بازار امروز فرصت های زیادی هست که میشه از اونها استفاده کرد.

مراحل ثبت شرکت چیه؟

اما موضوع ثبت شرکت و اینکه چطور باید شرکت ثبت کنیم ، لازمه اینجا به شما یادآوری کنم که دنیای امروز دنیای ارتباطاته و کارها مثل قبل سخت و پیچیده نیست. ثبت شرکت نیاز به تخصص داره. هر کی هم گفت نه خیلی دوستت نداره. تمامی مفاد و بند هایی که قانون نوشته برای ثبت شرکت با 7 تا قالب مختلف شرکت تجاری و یک موسسه غیر تجاری و انواع آئین نامه و فرم و مدارک و مستندات و تکمیل این همه نیاز به این داره که دانش کافی را داشته باشیم.

سری که درد نمی کنه دستمال نمی بندند. بهترین راه اینه که یا یک وکیل خیلی کار بلد داشته باشی و یا اینکه خودت به خوبی قانون را بشناسی. من خودم برای ثبت شرکت با موسسه حقوقی ویونا کار کردم که الحق کارشون خیلی خوب بود. هم خوب مشاوره می دادند و هم چند تا اشتباه کلیدی را که داشتم اصلاح کردند که الان می فهم اگر این کار را نکرده بودن چه مشکلاتی داشتم. چیزایی که اصلا به فکرم هم نمی رسید.

کار ثبت شرکت چند تا مرحله داره که انجام میشه.

1- اول باید یک موضوع برای فعالیت داشته باشید. موضوع باید کاملا قانونی و معتبر باشه و همه جوانب فعالیت شرکت را پوشش بده.

2- باید دو تا چند نفر شریک پیدا کنید

3- باید یک قابل برای شرکت انتخاب کنید. مثلا سهامی خاص، سهامی عام، با مسئولیت محدود و چند تا دیگه

4- یک اسم برای شرکت باید انتخاب کنید که خیلی مهمه. هم برای آینده و اعتبار شرکت و هم برای برند سازی و ثبت برند

5- بعضی شرکت ها نیاز به مجوز دارن که باید مجوز را از یک سازمان خاص بگیرید.

6- موسسین باید مجمع عمومی موسسین را برگزار کنند و صورتجلسه تنظیم کنند و همه امضا کنند. توی این مرحله باید مدارک شرکت مثل اساسنامه، شرکت نامه، تقاضانامه و تعهد نامه مدیران منتخب آماده بشه و امضا همه گرفته بشه.

7- بعد مدیرانی که توی مجمع انتخاب کردید باید جلسه بگذارند و توی این جلسه بعضی موضوعات را بحث و صورتجلسه امضا کنند.

8- باید برای ثبت شرکت توی سایت اداره ثبت شرکت ها موضوع ثبت شرکت را ثبت نام کنید. یادتون باشه قبلش باید تمامی مدارک لازم را تهیه کرده باشید.

9- ثبت نام که تموم شد درخواست شما بررسی میشه و اگر مدارک مشکلی نداشته باشه برای ثبت نهایی باید یا مدارک را پست کنید و یا حضورا تحویل بدید.

10- توی همین زمان کارشناسای اداره ثبت یک پیش نویس درباره اینکه شرکت در مورد چیه و چه کارهایی انجام می ده و شرکا چه نفراتی هستند و چقدر سرمایه داره و غیره آماده می کنه که باید توی روزنامه رسمی و یه روزنامه که خودتون تعیین کردید چاپ بشه.

11- بعد از اینکه هزینه ها را واریز کردید که معمولا اینترنتیه باید آگهیا را چاپ کنید تا شرکت ثبتش تموم بشه.

این بود کل پروسه ثبت شرکت که ما انجام دادیم. البته نیاز به پرونده مالیاتی و دارایی و کد اقتصادی و نهایتا دفاتر پلمپ هم هست که باید بگیرید.

کل زمان ثبت اگه با خودتون باشه نمی دونم ولی حدود یک ماهه موسسه ویونا برای من انجام داد. الان حدود 18 ماهه شرکتم داره کار می کنه. هم کارهایی که انجام میدیم قانونی شده، هم سر و سامون گرفته و یک نظم خیلی خاص داره و راحت بگم کلاس کارمون متفاوت شده و هم اینکه خیلی راحت تر می تونیم قرار داد ببندیم و کار کنیم و پروژه های خیلی خوبی هم گرفتیم که قبلا اصلا بهمون نمی دادند.

دوستان من اصلا اهل تبلیغات و این حرفا نیستم اما باور کنید یا نه شرکت داشتن خیلی بهتون کمک می کنه و باعث میشه خیلی پیشرفت کنید. اگر وقت کافی ندارید برید توی یک موسسه و با یک قرار دادی بخواهید براتون شرکت را ثبت کنند. موسسه ویونا خیلی حرفه ای و زود شرکت من را ثبت کرد و اگر هزینه اش را بهتون بگم باورتون نمی شه، خیلی کمتر از چیزیه که فکرش را بکنید و بعدا قطعا مثل من دعاشون می کنید.

 

نظرات بینندگان