arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۸۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۶ - ۰۴ دی ۱۳۹۷

ترکیه: کسانی که دستشان به خون کودکان فلسطینی آلوده شده نمی‌توانند ما را بدنام کنند

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل به دنبال منحرف کردن افکار عمومی از پرونده‌های فساد و مشکلات سیاسی‌ای است که دامنگیر وی در اراضی اشغالی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که بهتان‌های نخست وزیر اسرائیل علیه ارتش ترکیه غیرقابل قبول، توجیه نشدنی و بی‌اساس است.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال منحرف کردن افکار عمومی از پرونده‌های فساد و مشکلات سیاسی‌ای است که دامنگیر وی در اراضی اشغالی است.

بنا بر گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، در این بیانیه همچنین آمده است: کارنامه ارتش ترکیه عاری از هرگونه اقدامات شرم‌آوری است و کسانی که دستانشان به خون کودکان فلسطینی آلوده شده است نمی‌توانند ارتش ترکیه را که ضامن صلح است، بدنام کنند.

طبق گزارش این بیانیه، ارتش ترکیه کودکان را نکشته و به غیرنظامیان ضرری وارد نکرده حتی اگر مجبور شده باشد عملیاتش را به تاخیر بیندازد و بهتان‌های نخست وزیر اسرائیل علیه ارتش ترکیه غیرقابل قبول، توجیه نشدنی و بی‌اساس است.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه همچنین آمده است: نیروهای مسلح ترکیه به عنوان دست یاری‌رسی باقی خواهند ماند که مردم در تمامی عرصه‌هایی که ارتش ترکیه عملیات داشته است، این امر را دانسته‌اند.

طبق گزارش این بیانیه، همانطور که در عملیات ترکیه که به موجب قوانین بین‌المللی و مبارزه با تروریسم واضح و مبرهن است، همچون عملیات برقراری صلح در جزیره قبرس، سپر فرات و شاخه زیتون؛ ارتش ترکیه هیچ ضرری به غیرنظامیان، بی‌گناهان، آثار فرهنگی، تاریخی و مقدسات دینی وارد نکرده است.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است: ده‌ها هزار تن از برادران کرد چه در ترکیه چه در کشورهای همسایه و یا پناهجویان در کشورمان شاهد لطف ارتش ترکیه هستند.

نظرات بینندگان