arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۸۸۰۹
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۹ - ۰۵ دی ۱۳۹۷

نکاتی که اگر 40 سال را رد کردید، باید رعایت کنید

تغذیه بعد از 40 سالگی بسیار مهمتر می شود زیرا با افزایش سن سوخت و ساز بدن کاهش می یابد، تعادل هورمون ها تغییر پیدا می کند و علت ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن بعد از۴۰ سالگی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


با افزایش سن بخش های مختلف بدن تغییراتی می کنند و نیاز به مراقبت های بیشتی دارید، یکی از مهم ترین مسائل که بعد از 40 سالگی باید مد نظر قرار بگیرند، تغذیه است.

 

 به نقل از آوای سلامت، تغذیه بعد از 40 سالگی بسیار مهمتر می شود زیرا با افزایش سن سوخت و ساز بدن کاهش می یابد، تعادل هورمون ها تغییر پیدا می کند و علت ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن بعد از۴۰ سالگی است. با این حال، رعایت یک رژیم غذایی سالم دراین سنین، از بارابتلا به بسیاری از شرایط پزشکی خطرناک می کاهد.به طور کلی برای مبارزه با بیماری های مزمن، نیاز زنان و مردان با افزایش سن به مصرف سوپرفودها یا غذاهای شگفت انگیز بیشتر می شود.

تمشک

بسیاری از بیماری های گوارشی در زنان بالای ۴۰ سال، مرتبط با کاهش سلامت روده و هضم نشدن مواد غذایی است. کمبود فیبر در رژیم غذایی، یکی از علل بروز این مشکلات است. متخصصان تغذیه توصیه می کنند روزانه باید ۲۰ تا ۳۰ گرم فیبر از طریق رژیم غذایی وارد بدن شما شود. این در حالی است که مصرف یک فنجان تمشک، بیش از ۸ گرم فیبر به بدن می رساند.

عدس

این ماده غذایی نه تنها به هضم فیبر کمک می کند، بلکه سرشار از مواد مغذی مانند پروتئین و آهن است و میزان قند خون را نیز در محدوده سالم نگه می دارد.

کدو تنبل

تحقیقات موسسه ملی سرطان ایالات متحده نشان داده که کاروتنوئیدهایی مانند بتاکاروتن در کاهش ابتلا به بسیاری از سرطان ها به ویژه سرطان سینه مفید است. همه سبزیجات قرمز، زرد، بنفش و نارنجی و همچنین سبزیجات حاوی برگ های سبز تیره، غنی از کاروتنوئیدها هستند. هویج نارنجی و کدو تنبل، در واقع ستاره های بتاکاروتن محسوب می شوند.

گوجه فرنگی

بنا بر تحقیقات مجله بین المللی تحقیقات و درمان سرطان، علاوه بر بتاکاروتن، یک آنتی اکسیدان خوراکی به نام لیکوپن نیز در جلوگیری از سرطان نقش مهمی دارد. میوه ها و سبزیجات قرمز رنگ مانند گوجه فرنگی، هندوانه، پاپایا و فلفل قرمز، همگی منابع خوبی از لیکوپن هستند. جالب است بدانید پخت گوجه فرنگی به جذب بیشتر لیکوپن موجود در آن کمک می کند.

تخم کتان

روغن تخم کتان برای کنترل کلسترول بسیار عالی است. اما مهم تر از این ها، دانه های تخم کتان سرشار از امگا۳ و وجودش در برنامه رژیم غذایی همه ضروری است. با این دانه ها می توانید بیماری قلبی، دیابت، سرطان و التهاب های بدن را کاهش دهید.

نظرات بینندگان