arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۹۱۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۵ - ۰۶ دی ۱۳۹۷

العبادی: سفر این چنینی ترامپ به عراق، به روابط بغداد و واشنگتن ضربه می‌زند

در بیانیه حیدر العبادی نخست‌وزیر سابق عراق آمده است: این سفر تناسبی با عرف دیپلماتیک و روابط میان کشورهای دارای حاکمیت ندارد و به روابط عراق و آمریکا ضربه می‌زند.پیروزی‌ها و موفقیت‌هایی که مردم و قهرمانان عراق به آن دست یافتند جهان را شگفت زده کرد و موقعیت عراق را در منطقه تثبیت کرده است و اجازه نمی‌دهیم که به عقب بازگزدیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نخست‌وزیر سابق عراق با انتقاد از سفر ناگهانی و خارج از عرف دونالد ترامپ به عراق، از تمامی کشورهای جهان خواست تا به حاکمیت عراق احترام بگذارند.

به گزارش فارس، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر سابق عراق در بیانیه‌ای سفر شب گذشته دونالد ترامپ به عراق را خارج از عرف دیپلماتیک توصیف کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «الفرات» عراق، در این بیانیه آمده است: این سفر تناسبی با عرف دیپلماتیک و روابط میان کشورهای دارای حاکمیت ندارد و به روابط عراق و آمریکا ضربه می‌زند.

العبادی افزود: پیروزی‌ها و موفقیت‌هایی که مردم و قهرمانان عراق به آن دست یافتند جهان را شگفت زده کرد و موقعیت عراق را در منطقه تثبیت کرده است و اجازه نمی‌دهیم که به عقب بازگزدیم.

او تأکید کرد: رفتار این چنینی با عراق و حاکمیتش به روابط عراق و آمریکا ضربه می‌زند و کشورهای منطقه و جهان باید بدانند که یک عراق قوی و دارای حاکمیت به نفع صلح و ثبات منطقه و جهان است.

سفر شب گذشته دونالد ترامپ به استان الانبار عراق و دیدار سه ساعته با سربازان آمریکایی پایگاه «عین‌الاسد» خشم بسیاری از محافل سیاسی عراق را بر انگیخته است. سفری که غیر منتظره و بدون رعایت اصول دیپلماتیک رخ داد.

ترامپ در این سفر از عادل عبدالمهدی خواسته بود تا به پایگاه عین الاسد آمده و با وی دیدار کند که این درخواست از سوی نخست‌وزیر عراق رد شده بود و بنابراین دو طرف به گفت و‌گوی تلفنی بسنده کردند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
زمان خودت هم از این سفرها بود و هیچی نمیگفتی
حامد کرزای هم تا در حکومت بود طرفدار امریکا بود و بعد از آن فیدل کاسترو شد
نظرات بینندگان