arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۹۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۸ - ۰۷ دی ۱۳۹۷

روبات همیار تویوتا پشت درهای بسته تولید می شود / سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری غول فناوری ژاپن در حوزه هوش مصنوعی

تویوتا قصد دارد یک روبات همراه برای حضور در هر خانه ای بسازد. این نخستین باری نیست که تویوتا برای توسعه روبات ها تلاش می کند اما احتمالا این طرح به سرعت بین المللی شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تویوتا قصد دارد یک روبات همراه برای حضور در هر خانه ای بسازد. این نخستین باری نیست که تویوتا برای توسعه روبات ها تلاش می کند اما احتمالا این طرح به سرعت بین المللی شود.

 

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، انتظار می رود که مرکز تحقیق و توسعه ای که تویوتا اخیرا راه اندازی کرده است، روی طرح روبات خانگی کار کند. این روبات می تواند برای کار در هر خانه ای سازگار باشد.

ژاپن دارای درصد بالایی از جمعیت سالمند است و به نظر می رسد در تلاش است با این نوع طرح ها، نرخ حمایت از سالمندان را افزایش دهد. تویوتا، یکی از قدیمی ترین سازندگان ژاپنی است و اکنون تمایل دارد روبات های خود را در داخل هر خانه در ژاپن، و احتمالا به زودی  در سراسر جهان نیز ببیند.

گزارش منتشر شده از این شرکت نشان می دهد که متخصص جدید این شرکت؛ گیل پرات به عنوان مخترع و توسعه دهنده این روبات فعالیت خواهد کرد.  انتظار می رود که این ربات برای خانه ها، امکان تحقیقاتی و توسعه اختصاصی پلتفرمهای تویوتا استفاده شود.

آخرین سیستم عامل آندروید تویوتا موسوم به  T-HR3، همان چیزی است که این شرکت مایل به توسعه آن و البته ساخت یک محصول تجاری است که مردم می توانند خریداری و در خانه استفاده کنند. این روبات را می توان با استفاده از گجت های هوشمند پوشیدنی مانند ساعت های هوشمند کنترل کرد و حتی عینک هایی نیز طراحی شده که می توانند به عنوان چشم روبات عمل کنند. این روبات می تواند کارهای خانگی معمولی را انجام دهد، کارهایی مانند بارگیری لباسها در ماشین لباسشویی و انجام کارهای شخصی. به طور معمول، پیشبینی می شود این روبات برای افراد سالخورده، کاربری ویژه ای داشته باشد. هنوز از این روبات تصویری منتشر نشده است.

 

به طور کلی، تویوتا از سال 2015 یک صندوق 100 میلیون دلاری را برای پشتیبانی از پروژه های فناوری های روباتیک، هوش مصنوعی و سایر زمینه های مرتبط طراحی کرده است. این موسسه روی پروژه های آینده نگر و سودآور تمرکز دارد. تویوتا بیش از هر چیز روی طراحی روبات هایی که از انسانها پشتیبانی می کنند تمرکز دارد اما هنوز در این زمینه نیاز به سرمایه گذاری های مادی و معننوی بیشتری دارد.

پیشبینی می شود این پروژه بین دو تا پنج سال آتی به ثمر برسد.

 

نظرات بینندگان