arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۹۴۶۷
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۷ - ۰۸ دی ۱۳۹۷

سرکنسول عراق در مشهد: پروازها از عراق به ایران پنج برابر شده است

یاسین شریف سرکنسول عراق در مشهد گفت: در قیاس با سه سال گذشته روند پروازها از عراق به ایران و مشهد پنج برابر شده است و فقط پروازهای العراقیه به سمت مشهد بالای هزار پرواز است که در روزهای مختلف این آمار افزایش می‌یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سرکنسول عراق در مشهد گفت: در قیاس با سه سال گذشته روند پروازها از عراق به ایران و مشهد پنج برابر شده است و فقط پروازهای العراقیه به سمت مشهد بالای هزار پرواز است که در روزهای مختلف این آمار افزایش می‌یابد.

یاسین شریف در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد چگونگی وضعیت پروازهای عراق به مشهد اظهار کرد: در تابستان که هم مدارس تعطیل است و هم هوا برای سفر بهتر است تعداد سفرها بالا می‌رود و تعداد هواپیماهای چارتر هم افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: اما در زمستان که هم هوا سردتر می‌شود و مدارس هم فعالیت می‌کنند عراقی‌های کمتری به ایران سفر می‌کنند و این باعث می‌شود تعداد هواپیماها کمتر شود.

سرکنسول عراق در مشهد خاطرنشان کرد: تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی هم در این زمینه فعال هستند و به نجف، بصره، اربیل، ناصریه و بغداد پرواز دارند و مسافران را جابه‌جا می‌کنند.

شریف افزود: علاوه بر سفرهای هوایی عده‌ای از مردم زمینی سفر می‎کنند و از طریق مرز مهران و شلمچه به ایران می‌آیند و از آن‌جابا پروازهای آبادان و کرمانشاه به تهران و مشهد می‌آیند.

وی در خصوص سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران عراقی در مشهد بیان کرد: در سال گذشته سرمایه‌گذاری‌هایی در مشهد صورت گرفته است که سرمایه‌گذاری‌هی خوب و قابل توجهی بوده است.

سرکنسول عراق در مشهد افزود: این سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر در زمینه بازار سهام، ودیعه‌های سودمند در بانک‌های مختلف و حمل‌ونقل بوده است.

شریف درمورد مشکلاتی که در این زمینه در کشور وجود داشته است، عنوان کرد: نوسانات ارزی که در سال گذشته در ایران اتفاق افتاد باعث شد این سرمایه‌گذاری‌ها کاهش پیدا کند و این کاهش دلیل دیگری ندارد.

نظرات بینندگان