arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۹۶۸۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۶ - ۰۹ دی ۱۳۹۷

توضیحات پیمان معادی درباره فیلم «بمب؛ یک عاشقانه»

در روند توليد فيلم «بمب»، مهمترين نکته برام اين بود كه همه عوامل اصلى فيلم هم پشت دوربین و هم بازیگرها حتما روزها و شبهاى موشك‌باران تهران را تجربه كرده باشن
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

.
پیمان معادی که این روزها فیلم «بمب» اش با استقبال مخاطبان روبرو شده، درباره شرایط تولید این فیلم که داستان آن در دهه شصت می گذرد، در اینستاگرام خود نوشت: «در روند توليد فيلم «بمب»، مهمترين نکته برام اين بود كه همه عوامل اصلى فيلم هم پشت دوربین و هم بازیگرها حتما روزها و شبهاى موشك‌باران تهران را تجربه كرده باشن: محمود كلارى، مهرداد ميركيانى، ايرج شهزادى و محسن شاه‌ابراهيمي و از اون سمت لیلا حاتمی، سیامک‌ انصاری، حبیب رضایی و سیامک صفری.
.
اصرار ما اين بود كه طراحى صحنه، لباس و المانهاى مربوط به اون دوره بيش از حد لازم خودنمايى نکنه و فقط بسترى برای روایت قصه ايجاد کنه كه از اين بابت خوشحالم و ممنون از محسن شاه‌ابراهیمی و سارا خالدی.»
.
او همچنین در پاسخ به سوالات برخی از مخاطبان درباره نمایش برخی صحنه های «بمب؛ یک عاشقانه» که یادآور دهه شصت است، ادامه داد: « بله در اون زمان دكل هاى مخابراتى وجود داشت. اصولا دكلهای مخابراتی از زمان ورود مخابرات به ايران وجود داشتن با این تفاوت که در اون روزها غيب شدن دكل ها امر معمولی نبود!
.
٢- بله علمک گاز وجود داشته. اون چراغ گازى‌های رو ديوار كه در خاموشى زمان بمباران تهران روشن می‌كرديم با باطري كار نميكردن و گازی بودن.
.
٣- بله فيلم «خانه دوست كجاست» كيارستمى عزیز محصول سال شصت و پنجه و در سال شصت و شش اكران شده.
.
۴- بله گروه Beegees هنوز وجود داشت و اين آهنگ بخصوص مال هشت سال قبل از داستان ماست. برخی از جوانان غرب زده و منحط اون روزگار هم تلاش ميكردند تا شبيه جان تراولتاى فيلم «تب شنبه‌شب» حركات موزون جلف انجام بدن.
.
۵- بله روم به ديوار مدونا هم بود و تا اين حد هم بود كه كه بچه هاى مدرسه دو تا عكس بزرگ مارادونا ميگرفتن و يه عكس كوچك مدونا جاش ميدادن.
.
۶- بله متاسفانه معلم بدون ریش هم وجود داشت!

۷- نخیر؛ نسل خانم‌هاى زيبا و تر و تميز، بعد از موشكباران و جنگ بوجود نيامد. زمان جنگ هم بودن و کم هم نبودن!

۸- نخیر؛ کتک زدن و خوردن خیلی هم بیشتر از این‌که تو فیلم هست با دلایل دم‌دستی و الکی تو مدرسه‌ها اتفاق می‌افتاد. من و سیامک انصاری و علیرضا عصار با هم تو همین مدرسه درس میخوندیم و کتک‌ها خوردیم که قصه‌ش خیلی مفصله

نظرات بینندگان