arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۰۲۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۹ - ۱۱ دی ۱۳۹۷

موگرینی: نمی‌توانیم بپذیریم آمریکا برای تجارت مشروع ما با ایران تصمیم بگیرد

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تصمیم دولت آمریکا برای خروج از برجام انتقاد کرد و مدعی شد کشورهای اروپایی نمی‌توانند بپذیرند که واشنگتن برای تجارت مشروع آنها با ایران تصمیم بگیرد.اتحادیه اروپا از چند ماه پیش اعلام کرده برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، قصد دارد یک «کانال ویژه» (معروف به SPV) برای پرداخت مالی ایجاد کند که امکان ادامه همکاری اقتصادی با ایران را فراهم کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه ادعا کرده کشورهای اروپایی نمی‌توانند بپذیرند که آمریکا برای تجارت مشروع آنها با ایران تصمیم بگیرد.

به گزارش فارس، «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای روز سه‌شنبه از تصمیم دولت آمریکا برای خروج از برجام انتقاد کرد و مدعی شد کشورهای اروپایی نمی‌توانند بپذیرند که واشنگتن برای تجارت مشروع آنها با ایران تصمیم بگیرد.

وی در بخشی از این مصاحبه درباره مواضع کشورهای اروپایی در خصوص برجام بعد از خروج آمریکا از آن گفته است: «ما اروپایی‌ها نمی‌توانیم بپذیریم که یک قدرت خارجی-هر چند دوست نزدیک و متحدمان- درباره تجارت مشروع ما با یک کشور دیگر تصمیم بگیرد.»

کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام وعده داده‌اند با تضمین منافع اقتصادی ایران، این توافق را حفظ کنند. این کشورها، علی‌رغم ایستادگی‌های لفظی و سیاسی در برابر اقدام آمریکا تا کنون موفقیتی در تحقق وعده‌هایشان در زمینه حفظ منافع ایران کسب نکرده‌اند.

اتحادیه اروپا از چند ماه پیش اعلام کرده برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، قصد دارد یک «کانال ویژه» (معروف به SPV) برای پرداخت مالی ایجاد کند که امکان ادامه همکاری اقتصادی با ایران را فراهم کند. کشورهای اروپایی هنوز نتوانسته‌اند این وعده را عملی کنند.

در حال تکمیل....

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
1
3
قرار بود الان بشه صدسال دیگم نمیشه زر نزن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
1
2
نمیتوانید بپذیرید که امریکا بجایتان تصمیم بگیرید ولی نمیدانم چرا پذیرفته اید ، واقعا یک کودک هم متوجه فریب شما میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
3
انتخاب .واقعا مخاطبان و چی فرض کردی .؟؟؟اتحادیه اروپا بدون آمریکا عددی نیس .درسته که آمریکا جزو اتحادیه اروپا نیست ولی این اتحادیه بدون آمریکا هم چیزی نیست پس حالا حالاها تو خواب وخیال رابطه با اتحادیه اروپا بمانید تا روزگاران بگذره
نظرات بینندگان