arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۰۲۷
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۴ - ۳۰ آبان ۱۳۹۰

آغاز فعالیت مجدد جمعیت فدائیان اسلام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جمعیت فدائیان اسلام پس از سه دهه فعالیت خود را در عرصه سیاسی و فرهنگی از سر گرفت.
 

به گزارش واحد مرکزی خبر ، در نشستی به این منظور ، فعالیت دوباره جمعیت فدائیان اسلام با حضور اعضای مؤسس و شورای مرکزی این جمعیت در بیانیه ای اعلام شد.
در بخشی از این بیانیه، جمعیت فدائیان اسلام ، قدیمی ترین و با شناسنامه ترین تشکل اسلامی- انقلابی در تاریخ معاصر ایران دانسته شده و آمده است: در این برهه حساس از تاریخ بشریت، این جمعیت با رویکرد جدید و متفاوت و با پایبندی بر همان آرمان های گذشته و تحت زعامت ولی امر مسلمین و نایب امام زمان حضرت آیت الله خامنه ای پا به عرصه فعالیت مجدد می گذارد.
این بیانیه می افزاید: در این برهه حساس، سلاح جمعیت قلم است و این جمعیت وظیفه دارد بر شور و حرارت بیداری اسلامی که در جهان ایجاد شده است با هدایتگری مناسب بیفزاید.
بیانیه جمعیت فدائیان اسلام تأکید می کند: وظیفه خود می دانیم که به همه آزادگان جهان به ویژه مستضعفان کشورهای اسلامی در این حرکت خجسته یاری رسانیم و همه تلاش خود را برای از میان برداشتن موانع تحقق انقلاب آنان به کار گیریم.
جمعیت فدائیان اسلام در بخش دیگری از این بیانیه با هشدار به استکبار جهانی و وابستگان نظام سلطه در منطقه درباره ادامه کشتار مردم بی گناه در کشورهای اسلامی به ویژه بحرین می افزاید: در صورت ادامه مسیر ظالمانه و سرکوبگرایانه با همه امکانات تحت اختیار خود به یاری مردم مظلوم در این کشورها خواهیم شتافت تا پشیمانی دیگری برای خائنان به اسلام رقم خورد.
جمعیت فدائیان اسلام در بخش دیگری از این بیانیه خود را یکی از بازوان ولایت فقیه و مدافع آرمان های انقلاب اسلامی معرفی و خاطر نشان کرده است : این جمعیت جریانات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در کشور را رصد می کند و در مقابل انحراف از خط اصیل انقلاب و ولایت فقیه از سوی هر کس که باشد خواهد ایستاد.
این بیانیه با بیان اینکه گروه های انحرافی خواسته یا ناخواسته عامل استکبار جهانی و به ویژه آمریکا و اسرائیل هستند می افزاید: حرکت گروه هایی همچون انحرافی در تقابل با اسلام نابی است که امام از آن سخن گفت.
این بیانیه با اشاره به انتخابات آینده مجلس تصریح می کند: جمعیت فدائیان اسلام به هیچ عنوان قصد ارائه لیست در انتخابات پیش رو را ندارد و به دنبال سهم خواهی نخواهد بود بلکه رسالت خود را تنها در اعلام شاخص ها و معیارهای صحیح می بیند.
در این بیانیه تأکید شده است : فدائیان اسلام وظیفه خود می داند که از آیت الله مهدوی کنی به عنوان یکی از بزرگترین و مخلص ترین مجاهدان انقلاب اسلامی که با هدف وحدت میان نیروهای انقلاب تلاش فراوانی انجام می دهد تقدیر کند و به وی یاری رساند.
در این نشست محمد مهدی عبد خدایی دبیرکل و سخنگوی جمعیت، همچنین ایت الله سید جعفر شبیری زنجانی، ایت الله سید علی لواسانی و حجج اسلام سید مهدی طباطبایی و سید جواد واحدی حضور داشتند.
نظرات بینندگان