arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۰۳۶۰
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۳ - ۱۲ دی ۱۳۹۷

دستگیری مهمانان سارق خانه پیرزن

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارقانی که در پوشش مهمان و با بیهوش کردن یک پیرزن اقدام به سرقت طلا و جواهرات وی کرده بودند، خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارقانی که در پوشش مهمان و با بیهوش کردن یک پیرزن اقدام به سرقت طلا و جواهرات وی کرده بودند، خبر داد.

 در تاریخ هفتم آذر ماه امسال وقوع یک فقره سرقت منزل به شیوه بیهوشی از خانه یک پیرزن به کلانتری 154 چیتگر اعلام شد که با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد سارقان پس از بیهوش کردن صاحبخانه اقدام به سرقت وجوه نقد و طلاجات داخل خانه کرده‌اند که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف منزل و ضمن هماهنگی با بازپرس شعبه 8 ناحیه 34 تهران پرونده برای ادامه تحقیقات در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

در همان تحقیقات اولیه مشخص شد دو نفر از آشنایان یکی از بستگان دور پیرزن طی تماس تلفنی با وی به بهانه اینکه مسافر بوده و جایی برای آن شب ندارند ، به منزل پیرزن رفته و شب را همانجا مانده اند و پس از آن هیچ اطلاعی از آنها وجود ندارد.
همچنین در ادامه تحقیقات مشخص شد که این دو نفر آقای به ظاهر مهمان در واقع همان سارقان طلاجات و وجود نقد پیرزن هستند که در شب اول اقامت خود در منزل پیرزن ، در واقع به دنبال محل نگهداری پول ها و اشیاء قیمتی و با ارزش پیرزن بودند و در شب دوم با تهیه نوشیدنی مسموم وی را بیهوش و اقدام به سرقت تعداد 15 عدد النگوی طلا ، 5 میلیون تومان پول نقد و ... کرده و از محل متواری شده اند.

اعضای خانواده پیرزن در اظهارات خود به کارآگاهان عنوان کردند که طی تماس های مکرر تلفنی زمانیکه مادرشان پاسخگوی تماس های تلفنی آنها نبوده ، به خانه وی مراجعه و او را به بیمارستان منتقل کردند . با انجام اقدامات درمانی و ترخیص پیرزن پس از چند روز مراقبت پزشکی در بیمارستان ، تحقیقات از وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

 

با جمع بندی اطلاعات به دست آمده ، کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی در مرحله اول اقدام به دستگیری یکی از بستگان پیرزن به نام حامد 27 ساله کردند که در واقع زمینه ساز سرقت بود . حامد در تحقیقات اولیه منکر هرگونه اطلاع داشتن از سرقت شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت که با اطلاع داشتن از وجود طلاجات و اموال با ارزش در خانه پیرزن، نقشه سرقت را طراحی کرده و سرانجام توسط دو تن از دوستانش آن را اجرا کرده اند.

با شناسایی محل سکونت یکی از سارقان به نام سعید در شهرستان اسلامشهر ، وی به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر شد. او صراحتا به سرقت طلا و پول از خانه پیرزن به شیوه بیهوشی اعتراف کرد و گفت که اموال مسروقه در اختیار همدست آنها به نام حمید است. با شناسایی حمید ، وی نیز پس از گذشت چند ساعت از دستگیری سعید ، در مخفیگاهش در اسلامشهر دستگیر و مشخص شد که سارقان اقدام به فروش طلاجات مسروقه کرده اند.

 

براساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه خیرالله دولتخواه ، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام ارزش 50 میلیون تومانی اموال مسروقه گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به انجام سرقت ، قسمتی از وجود نقد مسروقه از مخفیگاه متهمان کشف و اقدامات برای دستگیری خریدار اموال مسروقه و کشف طلاجات مسروقه در دستور کار کارآگاهان این پایگاه قرار گرفته است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان