arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۵ - ۱۲ دی ۱۳۹۷

حملات خمپاره‌ای الشباب به پایگاه سازمان ملل در سومالی

هیئت سازمان ملل در سومالی در بیانیه‌ای اعلام کرد، هفت خمپاره به این پایگاه اصابت کرده و در اثر آن دو کارمند این سازمان و یک بازنشسته زخمی شدند اما حالشان وخیم نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سازمان ملل از زخمی شدن سه تن در حمله به پایگاه اصلی این سازمان در موگادیشو خبر داد، حمله‌ای که گروه افراطی الشباب مسؤولیت آن را برعهده گرفت.

به گزارش ایسنا، هیئت سازمان ملل در سومالی در بیانیه‌ای اعلام کرد، هفت خمپاره به این پایگاه اصابت کرده و در اثر آن دو کارمند این سازمان و یک بازنشسته زخمی شدند اما حالشان وخیم نیست.

به نقل از روسیا الیوم، نیکولاس هی‌سام، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل این حمله غیرمستقیم را محکوم کرد و گفت، نمی‌توان با خشونتی که به عمد کارمندان سازمان ملل را مورد هدف قرار می‌دهد، کسانی که از تحکیم صلح و تقویت نهادهای دولتی در سومالی حمایت می‌کنند، برنامه سیاسی را جلو برد.

پیشتر هم طبق اعلام یک رسانه رسمی، نیروهای آمریکایی و به ویژه سومالی در حملات شبانه در این کشور ۳۴ عضو گروه الشباب را کشتند که چهار تن از آنها از فرماندهان این گروه بودند.

گروه الشباب پس از طردش از موگادیشو در سال ۲۰۱۱ اکثر مناطق تحت کنترل خود را از دست داد اما همچنان بر مناطق حومه‌ای کنترل دارد و از طریق این مناطق حملات انتحاری و عملیات دیگری اجرا و اماکن دولتی، نظامی، امنیتی و مدنی را هدف قرار می‌دهد، این گروه به دنبال براندازی دولت سومالی تحت حمایت جامعه بین‌الملل و ۲۰ هزار نیروی (هیئت فعال اتحادیه آمریقا در سومالی) "امیصوم" است.

نظرات بینندگان