arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۰۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۲ - ۱۲ دی ۱۳۹۷

پنتاگون:چین اولویت اصلی وزارت دفاع امریکا است

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در نخستین روز کاری خود در این سمت، به مقام‌های ارشد نظامی گفته است که چین را اولویت اصلی این وزارتخانه می‌داند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پنتاگون:چین اولویت اصلی وزارت دفاع امریکا استوی روز چهارشنبه در جمع کارکنان وزارت دفاع ، به تشریح اولویت‌های خود در حوزه سیاست نظامی آمریکا پرداخت و از لزوم پیگیری سیاست‌های تدوین شده در دوران تصدی‌گری «جیمز متیس» وزیر سابق این وزارتخانه سخن گفت.
سرپرست وزارت دفاع آمریکا همچنین از کارکنانش خواست که «رقابت بین قدرت‌ها» به خصوص با چین و روسیه را مدنظر قرار دهند.
شاناهان سه بار تاکید کرده که باید به «چین» توجه ویژه نشان داده شود.
دولت فعلی آمریکا روابط خوبی با چین ندارد. جدای از رقابت‌های تجاری میان دو کشور، واشنگتن همواره در خصوص آنچه که «نظامی‌سازی» دریای جنوبی چین خوانده، ابراز نگرانی کرده است.
اخیرا هواپیمایی از ارتش آمریکا با تعدادی عکاس و خبرنگار بر فراز جزیره‌های مصنوعی ساخته شده در این دریا به پرواز درآمده بود.
در تصاویر منتشر شده، ساختمان‌های چند طبقه، تاسیسات راداری، نیروگاه‌های برق و باندهای فرود هواپیما به چشم می‌خورد.
دریای جنوبی چین دارای ذخایر بزرگ نفت و گاز و محل عبور کشتی های تجاری است. 
برونئی، مالزی، فیلیپین، تایوان و ویتنام بر سر مالکیت برخی جزایر و آب های آن با چین اختلاف نظر دارند و حضور گاه و بیگاه ناوهای آمریکایی هم تنش ها را در این منطقه افزایش داده است.
در ماه‌های گذشته بارها ناوهای آمریکایی از جمله ناو «یو اس اس ماستن» با ورود به محدوده 12 مایلی جزیره‌های یاد شده، تنش‌ها در منطقه را افزایش داده و از سوی پکن هشدار دریافت کرده‌اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان