کد خبر: ۴۵۰۵۲۲
تعداد نظرات: ۳۹ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۱ - ۱۳ دی ۱۳۹۷

آیت‎الله یزدی: در ۴۰ سال اخیر به اندازه ۴۰۰ سال پیشرفت کرده‌ایم / برخی به دنبال بازگرداندن حوزه به دوران پیش از انقلاب هستند؛ به اسم استقلال حوزه چنین روشی را در پیش گرفته اند و شاگردپروری هم می‎کنند

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در این چهل سال به اندازه چهارصد سال به این کشور خدمت شده است و به اندازه چهارصدسال رشد و پیشرفت کرده‌ایم؛ تکنیک ها و ابزارها و وسایل و جمعیت و نوع زندگی با گذشته کاملا متفاوت شده است ولی سعی شده است که اصول مسلم اسلام و انقلاب را نگاه داشت.
آیت‎الله یزدی: در ۴۰ سال اخیر به اندازه ۴۰۰ سال پیشرفت کرده‌ایم / برخی به دنبال بازگرداندن حوزه به دوران پیش از انقلاب هستند؛ به اسم استقلال حوزه چنین روشی را در پیش گرفته اند و شاگردپروری هم می‎کنند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ذکر این مطلب که «حوزه و نظام از هم جدانیستند» گفت: برخی به دنبال بازگرداندن حوزه به دوران پیش از انقلاب هستند.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری ها، آیت‎الله محمد یزدی امروز در مراسم اختتامیه یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه و علمای بلاد در پژوهشگاه علامه طباطبایی در قم اظهار کرد: یک گرایش درست و عمیق و ریشه‎ای و انقلابی در حوزه وجود دارد ولی باید بپذیریم برخی نیز بیان می‎کنند که نباید کاری به امور سیاسی و اجتماعی داشته باشیم. اگر امروز به این وضعیت رسیدگی نشود و این روند اصلاح نشود قطعا فردا، دیر خواهد بود و در آینده نه چندان دور، نگرانی بیشتری خواهیم داشت.

وی بیان کرد: امید داریم که مسئولان عالی رتبه اثرگذار در حوزه‎های علمیه توجه بیشتری به این مساله داشته باشند؛ به خصوص در مراکزی که برخی به اسم استقلال حوزه چنین روشی را در پیش گرفته اند و شاگردپروری نیز می‎کنند. در برخی مدارس از نزدیک برنامه و درسنامه‌های آن‌ها را مشاهده و ریشه انقلابی‌گری حوزه را در آن‌ها مشاهده کردیم و خوشبختانه تولیدات خوبی نیز در این زمینه دارند. در مقابل هم مدرسه‌ای را نیز مشاهده کردیم که چندان توجهی به این مسایل ندارد و همان روش قدیمی را در پیش گرفته است.

وی تصریح کرد: برخی شاید به دنبال راهی هستند که حوزه های ما در پیش از انقلاب اسلامی در پیش گرفته بودند؛ البته شاید برخی نخواهند این مساله را بپذیرند ولی هستند افرادی هرچند معدود که به دنبال چنین مساله‌ای هستند. همه ما نسبت به دنیای امروز و آینده مسلمین و نیازهای جامعه و توقعاتی که از جامعه روحانیت دارند مسئول هستیم؛ دنیای امروز، منتظر رشد و پیشرفت و تحول و تغییر و آگاهی و پاسخگویی بیشتر ما نسبت به نیازمندی های دنیای امروز است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: حوزه ها باید انقلابی باشند و با نظام مرتبط باشند؛ حوزه و نظام از هم جدا نیستند. تفکر دوم ریشه در جدایی دین از سیاست دارد و به این معنی است که سیاست از دیانت جدا است؛ همین مطلبی که دشمن، در پیش ازانقلاب در افکار و اذهان عامه مردم و برخی از روحانیون نفوذ داده بود.

وی خاطرنشان کرد: در این چهل سال به اندازه چهارصد سال به این کشور خدمت شده است و به اندازه چهارصدسال رشد و پیشرفت کرده‌ایم؛ تکنیک ها و ابزارها و وسایل و جمعیت و نوع زندگی با گذشته کاملا متفاوت شده است ولی سعی شده است که اصول مسلم اسلام و انقلاب را نگاه داشت.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۶۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
26
400سال هم بیشتر.طوری پیشرفت کردیم که رتبه بعد از ما دست کم 350 سال با ما فاصله دارد.
پاسخ ها
حمید
| United States of America |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
راست می گن حاج آقا !!! بطور عادی باید چهارصد سال طول می کشید تا قیمت دلار از 7 تومن برسه به هجده هزار تومن !!! ما تو چهل سال قیمت رو رسوندیم به هجده هزار تومن !!!
قاسم
|
France
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
25
با عرض سلام.
این چه پیشرفتی بوده که این همه مشکلات زندگی داریم؟؟ خودرو سازی ما چه پیشرفتی داشته ؟؟ یه بارون میاد سیستم شهر بهم میریزه. پیشرفت داشتیم الان وضعیت آب دریاچه ارومیه اون نبود. وضعیت خوزستان اون نبود. کشاورزا تو اصفهان هی جنگ آب راه نمی انداختن. پیشرفت مدیریتی افتضاح بوده. پس لطفا واقع بینانه حرف بزنید.. بله در زمینه دزدی متاسفانه پیشرفتهای چشمگیری داشتیم که خودتون همه روزه شاهد هستین که سلاطین قیر و سکه نفت و کاغذ رو میشن و دستگیر میشن‌
ناشناس
|
France
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
36
شما پيشرفت كرديد مردم چطور..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
29
شکی نیست که قشری در این مملکت به اندازه 400 سال پیشرفت کرده اند ولی به چه قیمتی و با هزینه چه کسانی ؟!!
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
31
ببخشید حاج آقا مسله:
این نظر کارشناسی شما توی کدوم بنیاد علمی نتیجه گیری شده؟
در آزادی های اندیشه یا بیان یا نوشتاری پیشرفت کردیم؟
یا در دزدی های کلان؟
پاسخ ها
کریم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
در دزدی های نجومی بصورت نجومی پیشرفت کردیم.در دروغ گویی به ملت با سرعت نور پیشرفت کردیم و در خدمت رسانی به مردم به اندازه حلزون!
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
27
یه ضرب المثل ایرانی میگوید مشک آن است که خود ببوید نه آن است که عطار بگوید.و ضرب المثل دیگر که هیچ ماست فروشی بدی ماستش رو نمیگه.خوبه یه نگاهی به وضعیت بد اقتصادی مردم هم بیندازید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
34
منظورشون از پيشرفت وضعيت خودشون و اطرافيان شايد باشه... چون کشورهاي توسعه يافته چنين ادعايي ک ايشان دارند رو نميکنند...
علی
|
Canada
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
18
سلام.
یک سوال مهم از آیه الله یزدی- در این40 سال، ایران به اندازه 400 سال پیشرفت کرده است. خوب میشود سهم شش هفت سال دولت آقای موسوی و هشت سال دولت آقای هاشمی و شش سال دولت آقای روحانی را در این 400 سال چقدر میدانید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
16
چه مقایسه ی جالبی !
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
16
مثلا کجاها پیشرفت کردیم.البته نسبت به بقیه کشورها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
در اختلاس ، این دیگه سؤال کردن داشت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
تو مبالغ اختلاس
علی دشتستانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
18
آقای یزدی:

پیشرفت دانش بشر تنها در فاصله سالهای 95 تا 2000 میلادی برابر است با کل تاریخ بشر!!!

الان سال 2019 هستیم و عصر اطلاعات و این نوزده سال احتمالا چندین برارب مرزهای دانش جابجا شده است!!!

ما کشوری هستیم که به مدد فروش منابع نفت نزدیک به چهل میلیارد بشکه نفت در صد سال اخیر !!! بعلاوه دیگر مواد خام که به فروش رفته است !!! از نظر علم اقتصاد و در مقایسه با کشورهای پیشرفته دنیا پیشرفت چشمگیری نداشته ایم!!!

چرا که باید به تناسب منابعی که صرف کرده ایم الان حداقل در تراز آلمان یا فرانسه می بودیم!!! در حالی که حتی در تراز کره ومالزی نیستیم!!!

حتی ترکیه و امارات از ما بسیار جلوترند!!!

درآمد سرانه هر امریکایی 55 هزار دلار

هر کره ای 48 هزار دلار

هر اماراتی 38 هزار دلار

هر ترکیه ای 18 هزار دلار

هر ایرانی 4 هزار دلار است!!!

اینها وشاخص های دیگر اعم از رفاه و فلاکت وغیرو نشان از عقب ماندگی ایران نسبت به کشورهای هموزن خودش است!!!

دلایل عقب ماندگی ایران چه بود؟؟؟

- عدم شناخت صحیح حاکمان انتخابی مردم از توسعه وپیشرفت !

- سستی در اجرای برنامه های پنج ساله ونظارت ضعیف حاکمیت!


- به فراموشی سپردن سند چشم انداز توسعه کشور!!!

- گزارش های غیرواقعی و دروغ سازی پیوسته توسط دولت ها و انتشار از رسانه ملی!!!

- دخالت سیاسیون در اقتصاد کشور

ضمنا آقای یزدی شما روحانیون اصلا ریاضی بلد نیستید !!!


شاخص های توسعه رو چطوری می خوای ارزیابی کنی؟؟؟

بهتر نیست درباره این موضوعات سکوت کنید و کار خودتون رو انجام بدید!!!!!!
پاسخ ها
سورنا
| - |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
ای بابا برادر ،برا کی میگی.آنکس که نداند و نداند که نداند ،در جهل مرکب ابد الدهر بماند
یه نفر که این رو بیان میکنه لابد ایدیولوژی و اندیشه ش اینه.هیچ کاریش هم نمیشه کرد.بیچاره ما که چراغ های هدایتمون اینان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
28
پس چرا فک و فامیل راهی ینگه دنیا شدن!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
29
البته منظورشان پیشرفت آقازاده هاشون را میگویند
مهرداد
|
United States of America
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
20
چرا این سخنان رو تیتر میکنید؟؟چرا اینقدر باروح و روان مردم بازی میکنید؟مگه کم مشکل داریم که باید این افاضات رو هم تحمل کنیم؟؟؟
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
17
آقای یزدی در 40 سال گذشته
کره جنوبی چقدر پیشرفت کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
14
5
بسیار صحیح می فرمایند. قبل از انقلاب کجا اینترنت داشت. کی موبایل داشت؟ تلگرام بود؟ اینستا بود؟ فیلترشکن بود؟ دشمنان نظام باید کور باشند که این همه پیشرفت نظام را نبینند.
پاسخ ها
سورنا
| - |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
سلام عزیزم
اگه جدی اینو گفتی که باید اندیشید که اینترنت و ... و ... هیچکدوم کار ما نیست و ما مصرف کننده ایم.و ضمنا پیشرفت حساب نمیشن.فرضا من تا دیروز چوپان بودم و الان یه گوشی apple خریدم آیا این پیشرفته علمیه یا پیشرفت مصرف گرایی؟
پس لطفا دقت کنیم در نظر دادن هامون
اگر هم حالت طنز گفتی که مرحبا و موافقم بات
قاسم کریمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
0
19
اگر اینجور باشه که ایشون میگن پس یه کشوری مثل کره جنوبی 4000سال و ژاپن 40000سال از ما جلوتر هستند.
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
0
19
حقیر هر چه فکر میکنم پیشرفتی نمی بینم
مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
0
22
شما یا مردم !؟
لطفا و تنها 3 نشانه زمینی این رشد را که مردم و کشور رشد کرده اند را فقط نام ببرید !؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
1- رکورد اختلاس 2- افزایش دلار 3- تورم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
0
6
اقای یزدی واقعا فکر می کنید ما چی هستیم؟ کی هستیم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
0
8
پیشرفت در اختلاس و نابودی بیت المال.
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
0
4
سلام به همه عزیزان، با نظر آقای دشتستانی کاملا موافق هستم، مشکل اساسی اینه که طبقه روحانیت اصولا درک درستی از ریاضی، اقتصاد و صنعت نداره و بهتر بگم چون حاکمیت دینی اهداف ماورایی داره نه دنیایی بنا براین اقتصاد در این سیستم جواب نمیده،
پاسخ ها
سجاد
| - |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
میتونه یکی از عوامل مهم همین باشه!
حسین
| - |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
کسی که فقه میخونه، بنظرت از ریاضیات و اقتصاد چیزی سرش میشه؟
رزمنده سابق
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
پش چطورازآخرین وجدیدترین فن آوریها استفاده می کنند وزندگی سوپرلاکچری دارند؟داستان نوه شون که مویداینه که بهترینهارابرای خودشان می خواهند.
ناشناس
|
Syrian Arab Republic
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
0
7
چه نمکی بر زخم مردم میپاشند!
سعید
|
United States of America
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
0
7
یقینا" درآمد ها ودریافتیهای حوزه ومجموعه روحانیت چهارصد برابر پیشرفت کرده بلکه بیشتر
شمس
|
France
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
0
8
سلام حاج اقا
حميد ما بيكاراست،(نامه ي شما به وزير صنعت
وحاتم بخشي ايشان به اقازاده). واقعيت داره يا شايعه بوده؟)
ممنون از شفاف سازي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
0
9
شما که میگی 400سال خوب بگو 4000 سال کی به کیه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
0
0
این حرف سادگی محض این آقایون رو می رسونه نشون میده اینها نه مردم رو مشناسند نه سیاست رو نه پیشرفت رو میدونند چیه.
حمید
|
United States of America
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
0
3
شما که معجزه هزاره سومتون احمدی نژاد بود که مثل اجناس بنجل چینی رو دستتون مونده نمی دونین چیکارش بکنین !!! احتمالاً پیشرفتتون هم مثل معجزه تونه !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
0
2
برای نوه شمابله نه برای جوانان بدبخت مردم
نظرات بینندگان
captcha