arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۰۸۰۲
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۰ - ۱۴ دی ۱۳۹۷

دویچه وله: مهاجرت غیرقانونی به اروپا به کمترین میزان در پنج سال گذشته رسید

تارنمای دویچه وله گزارش داد که اداره گارد مرزی و ساحلی اروپا می گوید که ورود غیرقانونی مهاجران در سال 2018 به کمترین میزان خود از سال 2015 رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دویچه وله:مهاجرت غیرقانونی به اروپا به کمترین میزان در پنج سال گذشته رسیداگر چه در سال 2018، 150 هزار نفر به طور غیر قانونی وارد اتحادیه اروپا شده اند، اما این پایین ترین میزان ورود مهاجر غیرقانونی در خلال پنج سال گذشته است.
بر این اساس، در سال 2018 بیشترین ورود غیرقانونی مهاجران مربوط به اسپانیا بود و این کشور با ثبت ورود حدود 57 هزارنفر مهاجر غیرقانونی، جای ایتالیا را از این نظر پر کرد. این میزان دو برابر تعداد ثبت شده ورود مهاجر غیرقانونی به اسپانیا در سال 2017 به شمار می رود. 
دویچه وله ادامه داد: از مرزهای ایتالیا نیز 23 هزار مهاجر غیرقانونی به این کشور ورود پیدا کردند که در مقایسه با سال 2017، 80 درصد کاهش داشته است.
تارنمای آلمانی یادآورشد که 56 هزار ورود غیرقانونی نیز از طریق یونان و قبرس صورت گرفته و اکثر مهاجران غیرقانونی مربوط به کشورهایی همچون افغانستان و سوریه بوده و از نظر جنسیت عمدتا شامل مردان هستند. تنها 18 درصد از مهاجران غیر قانونی را زنان تشکیل می دهند. 
گارد مرزی و ساحلی اروپا (Frontex) آژانس رسمی اتحادیه اروپا در کنترل مرزها و حفاظت از سواحل بوده که در سال 2005(1384) تاسیس و مقر آن در ورشو است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان