arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۰۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۱ - ۰۱ آذر ۱۳۹۰

جنجال در فرانسه بر سر قتل یک دختر نوجوان 13 ساله

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قتل یک نوجوان در فرانسه علاوه بر جریحه دار کردن افکار عمومی به صحنه سیاسی نیز کشیده شد.

به گزارش انتخاب به نقل از فرانس بیست و چهار ، حادثه قتل یک دختر نوجوان سیزده ساله به دست نوجوانی هفده ساله که سابقه تجاوز نیز در پرونده خود داشته بازتاب گسترده ای در مطبوعات فرانسه یافته است. این پرونده به حدی سر و صدا به پا کرد که جلسه ای فوق العاده با حضور وزرای دادگستری ، آموزش و کشور تشکیل شد.

در پایان این نشست ، دولت پیشنهادهایی برای پیشگیری از تکرار چنین حوادثی ارائه داد.

بر این اساس نوجوانان بزهکار بدون اطلاع کامل مدیر موسسه اموزشی ثبت نام نمی شوند و باید به مراکز بازپروری منتقل شوند. فرانسوا فیون نخست وزیر فرانسه گفت : پیشگیری از تکرار جرم باید به یکی از اولویت های اصلی سازمان های دولتی تبدیل شود. اما حزب سوسیالیست فرانسه خواهان امکانات بیشتر برای مبارزه با تکرار جرم بزهکاران شد.

یک نماینده سوسیالیست گفت : بزهکاران در عین مجازات سخت باید درمان شوند زیرا اگر در مدت حبس خود درمان نشوند پس از خروج از زندان بار دیگر به جرم و جنایت روی خواهند اورد. از سوی دیگر مارین لوپن رهبر حزب جبهه ملی معتقد است مجرمانی که هنوز به سن قانونی نرسیده اند باید هر چه سریعتر محاکمه شوند. هر چند تا کنون بسیاری از مسئولان سیاسی درباره این حادثه به اظهار نظر پرداخته اند اما نیکلا سارکوزی رئیس جمهور و فرانسوا اولاند نامزد اینده انتخابات در این باره تحلیلی ارائه نداده اند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
0
17
برای آرامش افکارعمومی درفرانسه پیشنهادمی شود اخبارحوادث ایران را حداقل هفته ای یکبار بخوانند
نظرات بینندگان