arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۲ - ۰۱ آذر ۱۳۹۰

خميس قذافي زنده است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
يك مسئول بلندپايه ليبيايي اعلام كرد: خميس قذافي هنوز زنده است و در شهر ترهونه به سر مي‌برد.

به گزارش انتخاب، يك مسئول بلند پايه در وزارت دفاع ليبي كه خواست نامش فاش نشود، گفت: اطلاعات به دست آمده حاكي از آن است كه خميس قذافي، پسر كوچك معمر قذافي، ديكتاتور مخلوع ليبي كه پيش‌تر اعلام شده بود در بمباران ناتو كشته شده، زنده است و در شهر ترهونه واقع در 90 كيلومتري جنوب شرق طرابلس توسط انقلابيون محاصره شده است و پيش بيني مي‌شود كه ظرف چند ساعت آينده دستگير شود.

وي افزود: اين اطلاعات از لابلاي صحبت‌هاي سيف الاسلام قذافي كه روز شنبه در جنوب ليبي دستيگر شد به دست آمده است.

در همين حال، محمد هدية، يكي از مسئولان برجسته ليبي اظهار داشت: نشانه‌هايي وجود دارد كه نشان مي‌دهد خميس قذافي به همراه جمعي از بازماندگان يگان 32 ارتش كه فرماندهي آن به عهده خود اوست در شهر ترهونه به سر مي‌برد.

وي افزود: نيروهاي انقلابي و ارتش ملي در حال حاضر از چند منطقه شهر ترهونه را در محاصره كامل قرار داده‌اند اما به دليل صعب العبور بودن اين منطقه اعزام نيرو به اين شهر غير ممكن است.

اين در حالي است كه پيشتر شبكه تلويزيوني الراي سوريه در گزارشي اعلام كرده بود كه خميس قذافي در 29 اوت در پي درگيري‌هاي جنوب شرق طرابلس، همراه محمد عبدالله السنوسي، پسر رئيس اطلاعات نظام قذافي كشته شده است.

همچنين مسئولان نظام شوراي ملي انتقالي ليبي نيز اعلام كرده بودند كه خميس در شهر ترهونه كشته و در شهر بني وليد به خاك سپرده شده است اما اين خبر از سوي طرفداران قذافي تاييد نشد.

از سوي ديگر، سازمان بين‌المللي صليب سرخ ملاقات با سيف‌الاسلام قذافي، ديگر پسر قذافي را خواستار شد.

مديركل اين سازمان گفت: معتقديم به زودي امكان ملاقات ما با سيف‌الاسلام قذافي فراهم مي‌شود.

همچنين ناوي پيلاي، كميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل اعلام كرد: مسئولان ليبي بايد با سيف‌الاسلام قذافي و عبدالله السنوسي، رئيس سابق سازمان اطلاعات ليبي به طورانساني برخورد كنند.
نظرات بینندگان