arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۰۹۲۴
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۲ - ۱۵ دی ۱۳۹۷

بروز آسیب های جدی مفصلی در چمن مصنوعی بالاست

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران، گفت: میزان آسیب دیدگی به خصوص پیچ خوردن مفصل زانو و پارگی لیگامان کروشیت قدامی، در چمن مصنوعی در کشور ما خیلی بالا است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران، گفت: میزان آسیب دیدگی به خصوص پیچ خوردن مفصل زانو و پارگی لیگامان کروشیت قدامی، در چمن مصنوعی در کشور ما خیلی بالا است.

 محمد رازی با اشاره به اینکه ورزشکاران برای نحوه بازی روی چمن مصنوعی آموزش ببیندد، اظهار داشت: باید حتما تجدید نظر و بازبینی در کیفیت چمن های مصنوعی و همینطور کفش های ورزشکاران صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه سطح زمین از عواملی است که می تواند در آسیب دیدگی تاثیر خیلی زیادی داشته باشد، گفت: چمن طبیعی اگر استاندارد باشد نقش بسیار زیادی در پیشگیری از آسیب دیدگی دارد.

رازی افزود: در چمن طبیعی میزان آسیب دیدگی به نحو خیلی زیادی کم است، چه این آسیب دیدگی ها به صورت فعالیت بیش از حد و دردهای مزمن و چه به صورت پیچ خوردگی حاد و آسیب پارگی لیگامان صلیبی باشد.

وی افزود: از سال های قبل در آمریکا و اروپا چمن مصنوعی متداول شد که در ابتدای بازی بر روی چمن مصنوعی آسیب دیدگی لیگامان کروشیت قدامی به علت پیچ خوردگی و چسبیدن کف پای ورزشکار به چمن مصنوعی ، خیلی آمارش بالا بوده است.

رازی افزود: مهمترین عارضه ای که افراد ورزشکار در بازی های فوتبال ، بستکبال و هندبال پیدا می کنند پارگی لیگامان یا رباط کروشیت قدامی است که این آسیب منجر به بی ثباتی مفصل زانو و پیچ خوردگی های مکرر و در نهایت پارگی منیسک ها و تخریب غضروف مفصلی می شود.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت : تخریب غضروف مفصلی باید در سنین بالاتر رخ دهد ولی در کسانی که دچار پارگی لیگامان صلیبی می شوند و درمان مناسب هم انجام نمی شوند، آرتروز زانو در سنین بسیار پایین حدود ۳۵ تا ۴۰ سالگی ممکن است رخ دهد.

رازی اظهار داشت: تمرینات خاص پیشگیرنده برای جلوگیری از آسیب لیگامانهای زانو موثر است و این تمرینات باید حتما در برنامه آمادگی جسمانی افراد قرار گیرد و تا آنجایی که من اطلاع دارم هنوز تمرینات پیش گیرنده جای خود را در برنامه های تمرینی ورزشکاران به نحوی که لازم است باز نکرده و باید این ورزش ها در برنامه‌های تمرینی گنجانده شود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان