arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۰۹۲۸
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۲ - ۱۵ دی ۱۳۹۷

واکنش دادستان یزد به هنجارشکنی در یک کنسرت

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد نسبت به عدم رعایت حدود و شئونات قانونی در کنسرت‏‌ها و هنجارشکنی در این زمینه هشدار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد نسبت به عدم رعایت حدود و شئونات قانونی در کنسرت‏‌ها و هنجارشکنی در این زمینه هشدار داد.

 علی اکبر شمس با اشاره به اجرای یک کنسرت با حضور یکی از خواننده‌های کشور در چند روز اخیر در استان یزد، اظهار کرد: متأسفانه در این کنسرت یک سری از اتقاقات خلاف عرف، شرع و قانون رخداده است و این اتفاقات، مذموم و غیر قابل دفاع است و عدم برخورد با این قبح شکنی موجب تکرار و تداوم این گونه رفتار خواهد شد.

وی خطاب به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مبنی بر لزوم برخورد قانونی با مؤسسه فرهنگی و هنری برگزار کننده، عنوان کرد: باید از واگذاری اجرای چنین برنامه‏‌هایی به مؤسسه خاطی تا اطلاع ثانوی جلوگیری شود و به دیگر مؤسسات دخیل در موضوع نیز اخطار کتبی مبنی بر لوزم رعایت مقررات شرعی و قانونی ارسال شود.

دادستان یزد در ادامه توجیه و اخطار به برگزارکنندگان و مشخصاً خوانندگان را خواستار شد و بیان کرد: باید نسبت به الزام رعایت حدود و مقررات، قبل از اجرا توجیه کامل صورت گیرد و بدیهی است در صورت تخلف از اجرای برنامه ‎ های آتی آنان در یزد جلوگیری به عمل خواهد آمد.

وی تصریح کرد: کسی با شادی و تفریح مردم مخالف نیست اما شادی باید در چارچوب قوانین و توجه به شرایط عرفی و فرهنگی جامعه باشد. بافت مذهبی و فرهنگی استان دارالعباد یزد، هنجارشکنی و قبح ‎ زدایی در مسائل اجتماعی را بر نمی تابد و این گونه رفتار ‎ ها با واکنش تند مردم متدین و اقشار فرهیخته استان و بالتبع دستگاه قضایی مواجه خواهد شد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان