arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۰۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۵ - ۱۵ دی ۱۳۹۷

استاندار تهران: زباله تا ۲۰ سال دیگر تهران را غیرقابل زیست می‌کند

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران گفت: حجم تولید روزانه زباله در تهران زیاد است و باید مردم را به مصرف بهینه و تولید زباله کمتر تشویق کنیم.در حل موضوعی مانند پسماند و بهره‌گیری از صرفه اقتصادی آن موفق نبودیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

استاندار تهران در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی شمس‌آباد و نیز محل دفن زباله آرادکوه خواستار تشویق تهرانی‌ها به تولید کمتر زباله شد و گفت: تولید انبوه زباله تا ۲۰ سال دیگر تهران را غیرقابل زیست می‌کند.

به گزارش مهر، انوشیروان محسنی بندپی افزود: ما نیاز به یک مدیریت جامع داریم، حجم تولید روزانه زباله در تهران زیاد است و باید مردم را به مصرف بهینه و تولید زباله کمتر تشویق کنیم.

استاندار تهران خواستار هم‌افزایی و ارائه راه‌حل برای مشکلات تهران شد و گفت: در حل موضوعی مانند پسماند و بهره‌گیری از صرفه اقتصادی آن موفق نبودیم.

وی با بیان اینکه در مدیریت پسماند بهره‌گیری از اصول علمی امری اجتناب‌ناپذیر است، خاطرنشان کرد: کشورهای دنیا با فرهنگسازی‌ شهروندان را آموزش دادند، تا با تفکیک زباله از منازل خود هزینه‌های مربوط به مدیریت پسماند را کاهش دهند.

محسنی بندپی با تأکید براینکه زباله‌های بیمارستانی نباید با زباله‌های خانگی مخلوط شود، اضافه کرد: تولید ۱۱هزار تن زباله در تهران رقم بالایی است، براین‌اساس، باید کار فرهنگی نیز کنار علم و تکنولوژی داشته باشیم، تا مواد فسادپذیر نیز بازیافت شوند.

مدیرکل محیط‌زیست استان تهران هم در حاشیه بازدید استاندار تهران از شهرک صنعتی شمس‌آباد و نیز محل دفن زباله از آرادکوه با اعلام اینکه در شهر تهران روزی ۱۱هزار تن زباله تولید می‌شود که ۹هزار تن آن در سایت آرادکوه دپو می‌شود، گفت: باید در شهرداری مدیریت جامعی برای پسماند وجود داشته باشد تا علاوه بر کاهش آلودگی از صرفه اقتصادی پسماندها نیز بهره‌مند شویم.

نظرات بینندگان