arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۰۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۶ - ۱۵ دی ۱۳۹۷

هشدار به کاربران آیفون / فریب کلاهبرداران تلفنی را نخورید

گروهی از کاربران آیفون گزارش کرده اند که طی روزهای اخیر تحت برخی عملیات های کلاهبرداری و باج خواهی تلفنی قرار گرفتند که در پوشش پشتیبانی شرکت اپل انجام شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

گروهی از کاربران آیفون گزارش کرده اند که طی روزهای اخیر تحت برخی عملیات های کلاهبرداری و باج خواهی تلفنی قرار گرفتند که در پوشش پشتیبانی شرکت اپل انجام شده است.

 به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، به نظر می رسد کلاهبرداران هر روز از تکنیک هایی جدید برای فریب مردم استفاده می کنند و این بار هم نوبت به کلاهبرداری از طریق تماس شماره ها ی پشتیبان رسیده است.

در این روش هوشمندانه و جدید کلاهبرداری، نحوه تماس کلاهبرداران به شکلی است که پس از برقراری تماس، به نظر می رسد که کاربران به طور مستقیم به بخش پشتیبانی اپل متصل شده اند.

یک کاربر به نام جودی وستبی، که فریب این کلاهبرداران را خورده می گوید از طرف اپل یک پیام پشتیبانی تلفنی دریافت کرده و از او درخواست شده تا تماس بگیرد. اطلاعات تماس که همراه با شماره ای موجه نظر می رسید برای وی ارسال شده، شماره ای که او گرفته عددی مثل 866 بوده. نکته جالب تر این که برای جلب اطمینان کاربران به آنان یک کد تایید هم داده می شده که تایید کنند روبات نیستند.

سپس یک سیستم خودکار جواب داده و می گوید شما با بخش پشتیبانی اپل تماس گرفته اید و باید منتظر بمانید. یکی از کاربران که قربانی این کلاهبرداران شده، می گوید پس از طی کردن این مراحل، یک اپراتور با لهجه هندی پاسخ داد و در مورد علت تماس من پرسید، من یک پیغام امنیتی دریافت کرده ام و این فرد از من برخی اطلاعات حساب های اپلم را خواست تا به اصطلاح چک کند . سپس به من گفت کمی منتظر بمانم و به سرعت تماس را قطع کرد.

به طور کلی به همه کاربران توصیه می شود به پیامهای مشکوک پاسخ ندهند و هیچ توصی ای را برای وارد کردن کدهای امنیتی خود نپذیرند.

نظرات بینندگان