arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۰۹۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۲ - ۰۱ آذر ۱۳۹۰

چاپ روزنامه ایران با تیتر سفید/ عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


خبر نوشت: روزنامه ایران در شماره امروز خود تیتر یک ندارد. روز گذشته پس از نشست خبري علي​اکبر جوانفکر مشاور رسانه​اي رئيس​جمهور و سرپرست روزنامه ايران،  عوامل دادستاني براي بازداشت وي به اين روزنامه مراجعه کردند ولي اين موضوع پس از ساعتي متوقف شد.

صبح امروز روزنامه ايران به عنوان ارگان دولت، بدون تيتر يک و تنها با عکسي از سردر روزنامه در صفحه نخست منتشرشد. کنار عکس مذکور نوشته شده بود: «حادثه ورود دادستاني و انتظامي به موسسه ايران که با بازداشتمديرمسئول و 39 تن از خبرنگاران و کارکنان روزنامه همراه بود، مانع از تداوم کار خبري تحريريه روزنامه شد. ازآنجا که روزنامه ايران مايل به تشويش اذهان عمومي نبوده و در برابر مسئوليت اجتماعي خود در قبال مردم نيز احساس تعهد مي​کند لذا بخش سفيد خواني روزنامه را به يادآوري اين ماجرا اختصاص داده با اين اميد که هرگز چنين حادثه تاسف باري تکرار نگردد.»



ستوني از صفحه دو به نشست خبري ديروز جوانفکر با اين تيتر اختصاص يافته است: «با احترام به دستگاه قضا، به حکم صادره اعتراضقانوني دارم». گزارش اصلي صفحه سه روزنامه ايران نيز به حوادث ديروز در اين روزنامه مربوط است. با تيتري از رئيس شوراي تامين تهران مبني بر اينکه «با حمله کنندگان به روزنامه ايران قاطعانه برخورد مي​شود». تصاويري از حضور استاندار تهران در اين روزنامه نيز منتشر شده با دل نوشته​اي با اين مطلع «بغض​هاي خود را در گلو خفه مي کنيم تا نامحرمان فرياد شادي سر ندهند. بر دهان مهر سکوت مي نهيم تا هلهله دجالان زمان را نبينيم.»

در اين مطلب از احمدي نژاد به عنوان فردي ولايت​مدار ياد شده و با انتقاد از اينکه برخي اتهام اثبات نشده را جرم خوانده و به استناد آن آبروي مومن را که بالاتر از حرمت کعبه است را مي​ريزند؛ از دل خون رهبر معظم انقلاب در حمله به کوي دانشگاه و دانشجوهاي مومن و حزب​الهي ياد شده است. در ادامه خطاب به مقام معظم رهبري نوشته شده است: «رهبرم مولايم امثال سلطاني​ها که هنوز خبري از سلامتي وي نداريم، جزء همان حزب اللهي ها هستند که امام خامنه​اي از زباشان جدا نمي​شود، جرم آنان حمايت از رئيس​جمهور قانوني و ولايي کشور است. نيروهاي (....) روزنامه رسمي دولت را با ميدان جنگ اشتباه مي​گيرند. روزنامه ايران هميشه خود را فدايي ولايت و نظام دانسته و اکنون زخم​هاي خود را پنهان مي کند تا نامحرمان از اقدامات دوستان ابله شادمان نشوند. دوستاني که بعضا قدم در پاي نهروانيان مي​گذارند. آنان که در روزنامه خود فرمان آتش صادر مي کنند، بي خبر از آنکه اين آتش مي​تواند روزي دامان آنان را بگيرد.»

«هجوم به روزنامه ايران» نيز عنوان نخستين خبر ستون ديگه چه خبر اين روزنامه است که مدعي شده عوامل دادستاني بدون حکم قصد بازداشت جوانفکر را داشته​اند و براي همين خبرنگاران از اين کار جلوگيري کرده​اند. در ادامه امده است: «اما بيش از 80 نفر که بعضا با سلاح​هاي سر و گرم مجهز بودند به تحريريه روزنامه ايران، ايران ديلي، الوفاق، ايران ورزشي و شبکه ايران،يورش بردند و با الفاظ رکيک به خبرنگاران، حدود 37 نفر از آنان را به همراه چند تن از پرسنل خدمات موسسه بازداشت کردند. در اثر اين هجوم، به بخش​هايي از دفتر بسيج خسارات قابل توجهي وارد شدهو به تمثال امام و رهبري تعرض شده است. در اين جريان تعدادي از خبرنگاران به شدت مصدوم شدند و تا کنون از سلاممتي يکي از آنها که به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته، خبري در دست نيست. البته در ساعات پايان کار تحريريه ايران، اکثر خبرنگاران بازداشتي آزاد شدند.»
/
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
1
9
آبروی مومن بالاتر از حرمت کعبه است!!
فکر می کردم دولتیا اینو نمی دونن!! پس دانسته به آبروی افراد حمله مسلحانه می کنند!!
عليرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
1
126
هميشه شعبون يك بارهم رمضون، فقط يك سوزن ته گرد به آقايان برخورد كرد ببين چه كولي بازي راه انداختن !! رقباي سياسي ايشان ساليان سال است كه طعم جوالدوز مي چشند و دم نمي زنند
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
1
30
چاهی نکن بهر کسی
اول خودت بعدا کسی !!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
15
2
مرگ بر منافق
نظرات بینندگان