arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۰۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۷ - ۱۵ دی ۱۳۹۷

نمونه برداری از چاه فاضلاب پلاسکو انجام شد

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: به دنبال انتشار بوی نامطبوع در پایتخت که عصر چهارشنبه هفته گذشته رخ داد، کار نمونه برداری از انبار و چاه فاضلاب ساختمان پلاسکو طی چندروز اخیر انجام و به منظور اعلام نظر به آزمایشگاه ارسال شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: به دنبال انتشار بوی نامطبوع در پایتخت که عصر چهارشنبه هفته گذشته رخ داد، کار نمونه برداری از انبار و چاه فاضلاب ساختمان پلاسکو طی چندروز اخیر انجام و به منظور اعلام نظر به آزمایشگاه ارسال شد.

محمد رستگاری عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امروز نیز نمونه برداری هوایی از محل ساختمان پلاسکو انجام شد که نشان داد بوی نامطبوعی در این محل تولید نمی شود.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه باید منتظر نتایج نمونه برداری از فاضلاب پلاسکو بود گمانه زنی کرد: هنوز با اطمینان نمی توان گفت که فاضلاب پلاسکو علت بوی نامطبوع در عصر چهارشنبه هفته گذشته بوده است.

ساختمان تجاری پلاسکو که بیشتر به محل عرضه پوشاک شهره بود و ساخت آن به سال 1341 خورشیدی بر می گشت در ضلع شمال شرقی چهارراه استانبول تهران قرارداشت و 30 دی سال 1395 دچار آتش سوزی شد و به طور کامل فروریخت.

به گزارش ایرنا انتشار بوی نامطبوع در برخی نقاط شهر تهران عصر چهارشنبه هفته پیش خبرساز شد و با وجود آنکه برخی منابع غیررسمی ترکیدگی لوله فاضلاب یا فعالیت برخی واحدهای تولیدی و صنعتی را علت آن معرفی می کردند مسئولان استان این دلایل را رد و تاکید کردند که هنوز بررسی ها برای شناسایی منشا و کانون اصلی این بو ادامه دارد.

استاندار تهران نیز صبح روز پنجشنبه هفته گذشته با اشاره به اقدامات ستاد مدیریت بحران و دستگاه های متولی برای شناسایی کانون اصلی انتشار بوی نامطبوع گفت: بوی نامطبوع شب گذشته تهران به احتمال، ناشی از انتشار یک ماده شیمیایی مانند «مرکاپتان» است.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران در ادامه گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این زمینه تشریح کرد: از همان ابتدای انتشار بوی نامطبوع فرضیه های زیادی از علت های کانون این آلودگی از جمله ترکیدگی لوله فاضلاب، سوزاندن زباله، آلودگی و سوزاندن مواد در کارخانه های صنعتی و همچنین فاضلاب و پالایشگاه تهران مطرح شد که پس از بررسی هیچکدام تایید نشد.

وی ادامه داد: در یکی از فرضیه ها وجود انبار و چاه فاضلاب ساختمان پلاسکو در منطقه 12 تهران مطرح شد که بلافاصله اداره کل محیط زیست استان تیم ارزیاب اعزام کرد.

رستگاری خاطرنشان کرد: منتظر نتیجه آزمایش نمونه برداری ها از فاضلاب پلاسکو هستیم تا ببینیم آیا چاه فاضلاب این ساختمان کانون اصلی انتشار بوی نامطبوع تهران بوده است یا خیر؟

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان