arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۸ - ۱۵ دی ۱۳۹۷

بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر به نام چه تهیه کنندگانی سند خورده است؟

امسال سعید ملکان با فیلم جهان پهلوان تختی،شبی که ماه کامل شد به تهیه کنندگی محمد حسین قاسمی،ماجرای نیمروز دو به تهیه کنندگی محمود رضوی و تیغ و ترمه به کارگردانی علی قائم مقامی در بخش مسابقه جشنواره فجر حضور خواهند داشت. نکته قابل تامل این است که تولیدات این چهار تهیه کننده طی سه سال گذشته همواره در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر پذیرفته شده و برخلاف دیگر تهیه کنندگان، طی سه دوره اخیر هیچ کدام از تولیدات این چهار تهیه کننده از بخش مسابقه بیرون نبوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

با اعلام اسامی فیلم های حاضر در بخش مسابقه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، اسامی چهار تهیه کننده در این فهرست دیده می شود که طی سه سال گذشته هرسال فیلم آن ها در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر حضور داشته است.

به گزارش سینما مثبت، امسال سعید ملکان با فیلم جهان پهلوان تختی،شبی که ماه کامل شد به تهیه کنندگی محمد حسین قاسمی،ماجرای نیمروز دو به تهیه کنندگی محمود رضوی و تیغ و ترمه به کارگردانی علی قائم مقامی در بخش مسابقه جشنواره فجر حضور خواهند داشت. نکته قابل تامل این است که تولیدات این چهار تهیه کننده طی سه سال گذشته همواره در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر پذیرفته شده و برخلاف دیگر تهیه کنندگان، طی سه دوره اخیر هیچ کدام از تولیدات این چهار تهیه کننده از بخش مسابقه بیرون نبوده است.

در میان تهیه کنندگان فوق محمود رضوی و ملکان به عنوان تهیه کنندگانی شناخته می شوند که بودجه آثار خود را از بخش های حاکمیتی دریافت می کنند. محمد حسین قاسمی نیز در سه اثر تولیدی خود تقریبا همین روال را در پیش گرفته است. اما علی قائم مقامی که با فیلم کفشهایم کو ساخته کیومرث پوراحمد، در سال ۱۳۹۵ در جشنواره حضور پیدا کرد و امسال نیز با فیلم تیغ و ترمه همین کارگردان در جشنواره حاضر است، بدون بهره گیری از بودجه های دولتی سه فیلم خود را ساخته و روانه جشنواره کرده است.حضور فیلم در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر اتفاق مهمی است که می تواند یکی از توانایی های تهیه کنندگان باشد.

نظرات بینندگان