arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۰۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۰ - ۱۵ دی ۱۳۹۷

وزیر خارجه عمان: فلسطین و اسرائیل گذشته را کنار بگذارند

«یوسف بن علوی» وزیر امورخارجه عمان روز شنبه درباره این که سفر ماه اکتبر (مهر/آبان) نتانیاهو به مسقط منجر به مذاکرات سازش خواهد شد، گفت: این مساله به خاطر پیشینه تاریخی به دو طرف بستگی دارد و آنها باید گذشته را کنار بگذارند و مشکلاتشان را حل کنند،
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه عمان: فلسطین و اسرائیل گذشته را کنار بگذارنددر گفت و گویی که خبرگزاری صفا فلسطین آن را پخش کرد، در خصوص سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مسقط گفت: فلسفه سلطنت عمان، صلح برای تمامی کشورهایی است که با ما معنی صلح را به اشتراک می گذارند و هر ملتی حق دارد با سیستمی کار کند که مناسب آن است.
بن علوی تصریح کرد: هر کشوری برای خود حد و مرزهایی دارد که کشور دیگر حق ندارد آن را زیرپا بگذارد، ما در امور داخلی کشور دیگری مداخله نمی کنیم و خود نیز نمی پذیریم که کشوری در امور داخلی ما دخالت کند.
وی ادامه داد: کشور ما تلاش دارد که تمامی اختلافات فلسطینی ها و اسرائیلی ها را حل و فصل کند، اما این اولویت نیست، بلکه اولویت، ایجاد سازوکاری است که مردم مبانی صلح و همزیستی را بپذیرند و مسقط می کوشد که مواضع اختلاف میان تمامی طرف را شناسایی کند.
وی در خصوص دیدار نتانیاهو با قابوس بن سعید و این که آیا این دیدار منجر به مذاکرات سازش خواهد شد، افزود: این مساله به خاطر پیشینه تاریخی به دو طرف فلسطینی و اسرائیلی بستگی دارد.
علوی ادامه داد: مشکل دعوای تاریخی بر سر خاک و تاریخ سرزمین مورد اختلاف میان اسرائیل و فلسطین است، آنها باید زاویه تنگ دید خود را فراخ تر کنند و به آینده بنگرند و دوباره به گذشته بازنگردند.
وزیر امورخارجه عمان از اسرائیلی ها و فلسطینی ها خواست که از گذشته کناره گیری کنند و مشکلاتشان را حل و فصل کنند و اولویت اکنون باید ایجاد سازو کاری برای تحقق مبانی صلح و همزیستی باشد.
سخنان بن علوی درحالی مطرح می شود که نتانیاهو اکتبر (مهر/ آبان) در دیداری غیر منتظره وارد مسقط شد و با قابوس بن سعید پادشاه عمان دیدار و گفت و گو کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
0
0
مردک دیکتاتور واداده ....مگه دلوای خانوادگی که گذشته فراموش کنند ان شالله خود تو وپادشاه مستبد و هم قطاران به درک و زباله دان تاریخ می پیوندیددو فلسطین ازادمیشود
نظرات بینندگان