arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۰۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۳ - ۱۵ دی ۱۳۹۷

مقام کرد سوری از مصم بودن کردها در توافق با بشار اسد خبر داد

'بدران ژیا کرد' از مسئولان اداره خودگردانی کردی در شمال سوریه گفت: کردهای سوری بدون توجه به خروج یا ماندن نیروهای آمریکایی، برای توافق با دمشق مصمم هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقام کرد سوری از مصم بودن کردها در توافق با بشار اسد خبر دادبه گزارش رسانه های سوری، ژیا کرد روز شنبه افزود: کردهای سوریه بدون توجه به برنامه آمریکا، با کمک روسیه برای توافق با دمشق درباره سرنوشت مناطق تحت کنترل خود تلاش می کنند.
وی اضافه کرد: خودگردانی کردی در شمال سوریه نقشه راه مورد نظر خود را در نشست های اخیر به مسئولان روس ارائه کرده و در انتظار پاسخ مسکو است.
ژیا کرد گفت: مهمترین اهداف این نقشه راه، دفاع و حفاظت از مرزهای سوریه در مقابل تجاوز ترکیه، یافتن راه حلی برای گنجاندن الگوی خودگردانی کردی در قانون اساسی و تضمین توزیع عادلانه منابع و ثروت های ملی موجود در شمال و شرق کشور است.
وی مدعی شد که میدان های نفتی و سدهای موجود بر رود فرات از برگ های برنده کردها در گفت و گو با دولت سوریه است.
این مقام کرد بیان کرد: روسیه پذیرفته است که نقش میانجی را در این گفت و گوها بازی کند.
ژیا کرد با بیان اینکه هدف نهایی، توافق با دمشق است افزود: سران کرد برغم مخالفت آمریکایی ها برای تحقق این هدف تلاش می کنند.
وی اضافه کرد: اکنون توپ در زمین روسیه و سوریه است و براین اساس مذاکره می کنیم.
ژیا کرد تصریح کرد: معتقدیم که روسیه تلاش می کند افق های جدیدی با دمشق بگشاید و ورود به گفت و گوهای جدی با دمشق اکنون ضروری شده است.
وی افزود: پایان دادن به اشغالگری ترکیه و سرکوب تروریست های باقیمانده نیازمند امضای توافق میان دمشق و خودگردانی کردی در شمال کشور است و این اقدام، سرعت بیشتری به مبارزه با اشغالگری و تروریسم می دهد.
روز چهارشنبه گذشته نیز 'لیلی مصطفی' رئیس مشترک شورای غیرنظامی رقه گفت: ما با دولت سوریه درباره اوضاع مناطق شرقی کشور گفت و گو می کنیم و ماندن یا رفتن نیروهای آمریکا دیگر برای ما اهمیتی ندارد.
کردهای سوریه سال ها با تکیه بر حمایت آمریکا از گفت و گو با دولت سوریه خودداری می کردند.
پس از اعلام ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر تصمیم این کشور برای خارج کردن نیروهای خود از سوریه مقام های ارشد کرد سوری این تصمیم را خنجر از پشت و خیانت به این نیروها و یگان های مدافع خلق عنوان کردند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
0
0
این تروریسهای سوری حالا که خودشون را در آستانه نابودی می بینن و توان مقاومت ندارن دست به دامان دشمن خود میشن!!!
نظرات بینندگان