arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۰۱ آذر ۱۳۹۰

رونمايي از مغز انيشتين در موزه!+عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
موزه «موتر» فيلادلفيا قرار است در آينده‌اي نزديك، اسلايدهاي حاوي برشهاي نازکي از مغز انيشتين را به نمايش بگذارد كه براي دهه‌ها، نزد يك نوروپاتولوژيست نگهداري مي‌شد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه Philadelphia Inquirer، «لوسي روركه آدامز» از بيمارستان كودكان فيلادلفيا در اواسط دهه 1970، جعبه‌اي حاوي 46 اسلايد از همسر يك فيزيكدان فقيد دريافت كرد كه به آماده‌سازي نمونه‌هاي مغزي كمك كرد.

«توماس اشتولتز هاروي»، پزشك بيمارستان پرينستون، ساعاتي پس از مرگ انيشتين در سال 1955، بر روي پيكر وي كالبد شكافي انجام داده بود. وي البته بدون اجازه خانواده اين دانشمند مشهور به حفظ مغز او پرداخته و سپس آن را براي مطالعه به صدها نمونه بر روي اسلايدهاي ميكروسكوپي تقسيم كرد.

اين موضوع و سفر عجيب مغز انيشتين، در كتاب «سفر آقاي آلبرت» نوشته «مايكل پاترنيتي» بطور دقيق شرح داده شده است.

هاروي و ديگر محققان، چيز عجيبي در اندازه مغز انيشتين پيدا نكرده، اما شواهدي وجود دارد كه مغز وي از سهم سلولهاي گليال بيشتر از انتظار برخوردار بوده است. سلولهاي گليال در حفاظت از ارتباط بين نورونها نقش مهمي ايفا مي‌كنند.

«روركه آدامز» كه پژوهش وي بر تفاوت‌هاي سلولهاي مغزي در سنين مختلف تمركز دارد، اظهار كرده كه مغز انيشتين در زير ميكروسكوپ بسيار جوان به نظر رسيده و هيچ كدام از تغييرات مرتبط با پيري را نشان نداده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
1
6
بیچاره آلبرت
پاسخ ها
مهدي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
وا!!براي چي ؟!!
نظرات بینندگان