arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۱۶ دی ۱۳۹۷

اختلالات روان و وسواس شدید می تواند منجر به تشنج شود

دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین‌المللی صرع با اشاره به اینکه از هر ۲۰۰ نفر جمعیت یک نفر مبتلا به صرع است، گفت: اختلالات روان و وسواس شدید می تواند در برخی از افراد سبب تشنج شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین‌المللی صرع با اشاره به اینکه از هر ۲۰۰ نفر جمعیت یک نفر مبتلا به صرع است، گفت: اختلالات روان و وسواس شدید می تواند در برخی از افراد سبب تشنج شود.

 مرجان اسداللهی، در آستانه برگزاری پانزدهمین کنگره بین‌المللی صرع، اظهار داشت: صرع علل مختلفی همچون تومورهای مغزی، وقوع سکته، بیماری‌هایی همچون ام‌اس و ...، دارد و در سنین مختلف می‌تواند ایجاد شود و فرد و خانواده آن را درگیر کند.

وی افزود: امروزه مشخص شده مشکلات روحی و روانی می‌تواند سبب تشنج شود و درواقع در این شرایط علت مغزی در بروز صرع وجود ندارد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: حدودا ۳۰ درصد از بیمارانی که صرع مقاوم به درمان دارند منشاء روحی و یا وسواس شدید سبب تشنج در آنها شده و این در حالی بوده که قبلا اکثر بیماران به جای صرع درمان می‌شدند.

دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین‌المللی صرع گفت: از هر ۲۰۰ نفر جمعیت، یک نفرمبتلا به صرع است و یک سوم بیماران صرع مقاوم به دارو دارند که ممکن است مشکل بخشی از این افراد با جراحی برطرف شود ولی پیگیری‌های لازم در این زمینه ضرورت دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در پانزدهمین کنگره بین‌المللی صرع هم نورولوژیست‌ها و هم افرادی که فلوشیپ صرع دارند از مخاطبان کنگره هستند، گفت: موضوعات مختلفی همچون صرع و تشنج، بارداری و صرع، سکته‌های مغزی و صرع،‌ تومور و ابتلا به بیماری ام‌اس و ارتباط آن با صرع مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد و داروهای مورد نیاز برای این بیماران نیز مطرح می‌شود.

اسداللهی عنوان کرد: موضوعات دیگری همچون صرع در ارتباط با بیماری ایمنی،‌ صرع مقاوم به دارو،‌ ارتباط صرع با موضوعات روانپزشکی، انواع روش‌های تصویربرداری جدید که بر ای تشخیص تشنج به کار می‌رود نیز از دیگر محورهای علمی این کنگره است.

وی خاطرنشان کرد: ۶ مهمان خارجی شامل ۵ استاد صاحب‌نظر و برجسته در حوزة بیماری صرع از اروپا و یک نفر از ژاپن در این کنگره حضور خواهند داشت و جدیدترین مباحث و دستاوردهای علمی در این کنگره مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

 

نظرات بینندگان