arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۴۴۴
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۴ - ۱۷ دی ۱۳۹۷

روسیه: تحرکات ناو آمریکایی در دریای سیاه را زیر نظر داریم

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ناو روسی اقدامات ناو آمریکایی که به تازگی وارد آب‌های دریایی سیاه شده را مورد کنترل و نظارت قرار می‌دهد.این ناو آمریکایی از ۹ شب یکشنبه به وقت روسیه در آب‌های دریای سیاه بوده و وارد بندری در کشور رومانی شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ناو گشت‌زنی پیتلیوی روسیه بر اقدامات ناو آمریکایی" یو اس اس مک هنری" در دریای سیاه نظارت می‌کند.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ناو روسی اقدامات ناو آمریکایی که به تازگی وارد آب‌های دریایی سیاه شده را مورد کنترل و نظارت قرار می‌دهد.

به نوشته این بیانیه، این ناو آمریکایی از ۹ شب یکشنبه به وقت روسیه در آب‌های دریای سیاه بوده و وارد بندری در کشور رومانی شده است.

به تازگی ناو یو اس اس فورت مک هنری ناو آبی-خاکی آمریکا وارد دریای سیاه شد.

آب‌های دریای سیاه پس از توقیف سه کشتی اوکراینی توسط روسیه به منطقه مناقشه آمیز تبدیل شده است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، چندی پیش نماینده ویژه آمریکا در امور اوکراین از کشورش خواست که حضورش را در دریای سیاه در همکاری با ترکیه و اتحادیه اروپا افزایش دهد. همچنین به تازگی یکی از مشاوران ریئس جمهوری اوکراین اعلام کرد که کی‌یف در نظر دارد بار دیگر کشتی‌های خود را به تنگه کرچ اعزام کند.

با این حال براساس بیانیه منتشر شده، ناو مک هنری به طور روتین به منطقه اعزام شده و اعزام آن برای انجام عملیات مشترک با متحدان و شرکا در جهت تامین امنیت و ثبات در اروپا است.

نظرات بینندگان