arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۵۹۸
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۰ - ۱۸ دی ۱۳۹۷

معرفی فیلم های جشنواره فجر«جان دار»

از فیلم «جان دار» می توان به عنوان ورود دهه هفتادی ها به سینمای ایران یاد کرد. حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری کارگردانان این فیلم متولد ۷۳ هستند و فیلمشان در بخش «نگاه نو» جشنواره فجر به نمایش در خواهد آمد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 


به گزارش «انتخاب»،از فیلم «جان دار» می توان به عنوان ورود دهه هفتادی ها به سینمای ایران یاد کرد. حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری کارگردانان این فیلم متولد ۷۳ هستند و فیلمشان در بخش «نگاه نو» جشنواره فجر به نمایش در خواهد آمد.

در این فیلم فاطمه معتمدآریا، حامد بهداد، جواد عزتی، باران کوثری، مسعود کرامتی، علی شادمان، گیتی قاسمی، محمد علی محمدی، امیر احمد قزوینی و... ایفای نقش می کنند و تا قبل از اعلام فیلم های راه یافته به بخش سودای سیمرغ به نظر می رسید این فیلم شانس زیادی برای ورود به بخش مسابقه سینمای ایران در جشنواره سی و هفتم داشته باشد، اما در کمال تعجب بسیاری از خبرنگاران این فیلم نتوانست به سودای سیمرغ راه پیدا کند.

نکات حاشیه ای
از شب گذشته عوامل این فیلم به همراه بازیگران آن تصویر سیاه رنگی با نوشته «جان دار» در صفحات اجتماعی خود منتشر کردند که به نظر می رسد در اعتراض به عدم راه یابی این فیلم به بخش سودای سیمرغ جشنواره سی و هفتم است.

نکات جذاب
حضور بازیگران شاخص و نام آشنا در هر فیلم سینمایی می تواند به نقطه قوت آن تبدیل شود. «جان دار» نیز فیلم پربازیگری است که این موضوع می تواند باعث افزایش جذابیت آن شود. نام هایی نظیر فاطمه معتمدآریا، حامد بهداد، باران کوثری، علی شادمان و جواد عزتی می توانند مخاطبان بسیاری را برای تماشای این فیلم به سینماها بکشاند.
.
شانس جایزه
با اینکه «جان دار» هنوز به نمایش درنیامده اما شنیده می شود از فیلم های مهم و قابل توجه جشنواره امسال است. حسین امیری دوماری و پدارم پور امیری که فیلمنامه «ما همه با هم هستیم» کمال تبریزی را هم به نگارش درآورند شانس قابل قبولی برای دریافت سیمرغ بهترین فیلم، کارگردانی و فیلمنامه از بخش «نگاه نو» جشنواره فجر دارند.

سایر عوامل فیلم عبارتند از:
مدیر فیلمبرداری: هومن بهمنش
موسیقی: امیر توسلی
طراح چهره پردازی: عباس عباسی
طراح صحنه: بابک کریمی طاری
صدابردار: طاهر پیشوایی
صداگذار: محمدرضا دلپاک
تدوین: بهرام دهقانی
مشاور کارگردان: محسن قرایی
مشاور رسانه ای: میثم‌محمدی
عکاس: اردلان آزرمی

کارگردانان: حسین امیری دوماری و پدرام پور امیری
نویسندگان: حسین امیری دوماری، پدرام پور امیری، محمد داودی
تهیه کننده: کامران مجیدی

نظرات بینندگان