arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۱۸ دی ۱۳۹۷
نتایج جالب یک پژوهش نشان داد:

بسیاری از مردم «توهم آلرژی» دارند

نتایج یک مطالعه جدید  و جالب نشان می دهد نیمی از بزرگسالانی که فکر می کنند حساسیت غذایی دارند، درواقع هیچ حساسیتی ندارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج یک مطالعه جدید  و جالب نشان می دهد نیمی از بزرگسالانی که فکر می کنند حساسیت غذایی دارند، درواقع هیچ حساسیتی ندارند.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، حداکثر از هر 10 نفر، یک نفر از بزرگسالان در ایالات متحده آلرژی غذایی دارند.اما حدود یک نفر از هر  پنج نفر فکر می کند که آلرژی دارد و این یعنی توهم آلرژی .

طبق یک مطالعه جدید، تقریبا نیمی از بزرگسالانی که فکر می کنند آلرژی دارند درواقع آلرژی  ندارند. در عوض، بسیاری از افراد ممکن است از عدم تحمل برخی غذاها یا مسائل گوارشی رنج می برند، نه آلرژی. این افراد به علت مشکلات مختلف تصور می کنند آلرژی دارند در حالی که علائم آنها با آلرژی واقعی سازگار نیستند.

پژوهشگران دانشگاه رابرت اچ  و بیمارستان کودکان شیکاگو و دانشگاه نورث وسترن ضمن بررسی داده های مربوط به 40  هزار بزرگسال  مدعی الرژی های حاد دریافتند، از میان کسانی که مورد بررسی قرار گرفتند، 10.8٪ از علائم آلرژی شدید مانند گلودرد و شوک آنافیلاکتیک داشتند اما 8.2٪ دیگر که معتقد بودند آلرژی دارند بدون هیچ علائم. آلرژی این ادعا را مطرح می کردند.

بسیاری از مردم «توهم آلرژی» دارند

یکی از محققان این گروه می گوید: "ما متوجه شدیم که یکی از هر ده نفر بالغ واقعا آلرژی غذایی دارد،  اما تقریبا دو برابر بیشتر از این رقم فکر می کنند که به مواد غذایی آلرژی دارند، در حالی که علائم آنها ممکن است مرتبط با عدم تحمل غذایی یا سایر شرایط مرتبط با گوارش یا حتی پخت و کیفیت غذاها باشد."

بر همین اساس دکتر لوری چوپتا، محقق ارشد این پژوهش می گوید: "قبل از اینکه یک ماده غذایی را  کاملا  از رژیم غذایی حذف کنید، مهم است که یک پزشک برای آزمایش و تشخیص درست شما را ببینید. اگر حساسیت غذایی تأیید شود می توانید مصرف غذا را محدود کنید.

علت این حرف به این موضوع برمی گردد که فقط نیمی از افرادی که در این پژوهش شرکت داشتند تشخیص پزشکی آلرژی داشتند و بقیه خود درمانی و خود تشخیصی داشتند.

شایع ترین انواع آلرژی در میان بزرگسالان ایالات متحده، صدفهای دریایی (که شامل 7.2 میلیون نفر بزرگسال)، شیر (4.7 میلیون)، بادام زمینی (4.5 میلیون)، آجیل (3 میلیون)، ماهی (2.2 میلیون)، تخم مرغ (2 میلیون)، گندم (2 میلیون)، سویا (1.5 میلیون) و کنجد (0.5 میلیون) است.

البته این تیم در خلال پژوهش خود دریافته اند در سالهای اخیر تعدا مبتلایان به آلرژی افزایش یافته است و بنابراین به دنیال یافتن علل این موضوعند.

 

نظرات بینندگان