arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۰ - ۱۸ دی ۱۳۹۷

واشنگتن تحریم های تازه ای بر ونزوئلا وضع کرد

دولت آمریکا روز سه شنبه اعلان کرد که تحریم های تازه ای را بر هفت شهروند و 24 نهاد ونزوئلا به بهانه فساد مالی در این کشور آمریکای لاتین مالی اعمال می کند که شامل شبکه خصوصی گلوبویژن تله نیز می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

واشنگتن تحریم های تازه ای بر ونزوئلا وضع کردتارنمای وزارت خزانه داری ایالات متحده به نقل از دفتر دارایی های خارجی افزود که به شهروندان این کشور تا هشتم ژانویه 2020 برای اجرای برخی تراکنش های مرتبط با بستن تدریجی یا حفظ داد و ستدهایشان با این شبکه تلویزیونی مهلت داده می شود.
این نهاد اقتصادی مالی ایالات متحده مدعی شده در حالی که مردم ونزوئلا از کمبودها و مشکلات اقتصادی رنج می برند، حکومت فاسد این کشور و وابستگاه به آن، میلیاردها دلار اموال مردم را غارت کرده اند. 
نهادهای تحریم شده توسط واشنگتن، افزون بر شبکه تلویزیونی گلوبوویژن، شامل چندین شرکت و نهاد مالی و بنگاه سرمایه گذاری نیز می شود. 
به گزارش ایرنا؛ سران گروه های مخالف ونزوئلا از دولت های خارجی خواسته اند تا از به رسمیت شناختن نیکلاس مادورو که دور دوم ریاست جمهوری اش از روز پنجشنبه آغاز می شود، خودداری کنند. 
شماری از کشورهای آمریکای لاتین نیز از مادورو درخواست کرده اند تا از قرارگرفتن مجدد در این مقام خودداری کند. 
'خوان گوایدو' رئیس جدید مجمع ملی (کنگره) ونزوئلا از حزب تندروی 'اراده مردم' تحت نظر مخالفان دولت، نیز گفته است دوره جدید ریاست جمهوری 'مادورو' را به رسمیت نخواهد شناخت. 
گوایدو که پس از انتخاب به عنوان رئیس کنگره ونزوئلا تاکید کرد که با 'استبداد' مقابله خواهد کرد و به دنبال برگزاری انتخابات عادلانه در کشورش است، با اعلام مخالفت آشکار با دوره جدید ریاست جمهوری مادورو، تصریح کرده است: چنانچه مادورو در 10 ژانویه (20 دی ماه) برای دومین بار به عنوان رئیس جمهوری سوگند یاد کند، عملا این سمت را غصب کرده است.
چالش های جدی اقتصادی و اجتماعی در ونزوئلا همچنان چشم انداز آینده این کشور را در ابهام فرو برده و تورم نزدیک به 300 هزار درصدی شرایط زندگی را برای مردم این کشور بسیار دشوار و تقریبا به غیرقابل تحمل کرده است. 
براساس برآورد صندوق بین المللی پول،تورم ونزوئلا در سال تازه (2019)، بازهم تشدید خواهد شد. 
سازمان ملل متحد در سال گذشته (2018) اعلام کرد که بین سال های 2015 و 2017، حدود 11.7 درصد از جمعیت ونزوئلا (سه میلیون و 700 هزار نفر) دچار سوءتغذیه بوده و 80 درصد از خانوارهای ونزوئلایی در تامین مواد غذایی نگرانی جدی دارند.
مادورو معتقد است، ونزوئلا درگیر جنگی اقتصادی به فرماندهی واشنگتن شده و کشورش باید در برابر این تهاجم مقاومت کند.

نظرات بینندگان