arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۸۳
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۱ - ۰۲ آذر ۱۳۹۰

ضبط تجهيزات پرس‌تي‌وي از سوي رژيم صهيونيستي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبكه خبري "پرس.تي.‌وي" گزارش داد كه رژيم صهيونيستي هم‌زمان با حمله نيروهايش به يک کاروان دريايي کمک به مردم غزه در آب‌هاي بين‌المللي، تجهيزات متعلق به پرس‌تي‌وي را ضبط کرده است.

به گزارش ايسنا، حسن غني، خبرنگار پرس تي‌وي که پيش‌تر و در ابتداي ماه جاري در يک بازداشتگاه رژيم صهيونيستي زنداني شده بود، در خصوص تصاحب تجهيزات اين شبکه خبري توسط رژيم تل‌آويو توضيح داد.

غني که از تلاش دو کشتي براي شکست حصر نوار غزه گزارش مي‌داد، به همراه 26 فعال و خبرنگار ديگر توسط رژيم صهيونيستي دستگير شد.

وي خاطرنشان کرد که مجبور شده بود که لپ‌تاپ‌ خود را به دريا بيندازد.

غني افزود، حدود دو ساعت شديدا مورد بازرسي قرار گرفته بود و ارتش اسراييل نيز تمامي تجهيزات پرس تي‌وي و وسايل شخصي‌اش را گرفته بود.

به گفته وي، وسايلي که رژيم صهيونيستي ضبط كرده است شامل يک دوربين، کارت‌حافظه، باتري، يک تلفن ماهواره‌اي، دو تلفن موبايل و ساير وسايل ضبط و الکترونيکي است.

حادثه سال جاري، دومين حادثه‌اي است که طي آن تل‌آويو فرمان حمله به يک کاروان دريايي حامل کمک‌هاي بشر دوستانه به غزه را صادر مي‌کند. غزه از سال 2007 تا کنون تحت محاصره رژيم صهيونيستي قرار دارد.

نيروهاي رژيم صهيونيستي در مي 2007 با حمله به کاروان دريايي آزادي در درياي مديترانه، 9 فعال ترکيه‌اي را کشتند و حدود 50 فعال ديگر که بخشي از کاروان متشکل از 6 کشتي کمک‌رسان را تشکيل مي‌دادند را مجروح کردند.
نظرات بینندگان