arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۳ - ۱۹ دی ۱۳۹۷

مطهری: هیات رئیسه مجلس درخواستی برای ممنوع التصویری زائری نداشته است

علی مطهری نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان درخصوص وهن مجلس از سوی محمدرضا زائری گفت: هیات رئیسه مجلس درخواستی برای ممنوع التصویری این فرد داشته در حالی که چنین نیست و ما فقط شرح ماوقع دادیم؛ البته امیدواریم سازمان و این شخص رویه خود را تغییر دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان درخصوص وهن مجلس از سوی محمدرضا زائری گفت: هیات رئیسه مجلس درخواستی برای ممنوع التصویری این فرد نداشته است.

عبدالحمید خدری در نشست علنی امروز چهار‌شنبه (19دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با استناد به بند 11 ماده 22 آیین نامه داخلی مجلس، گفت: این ماده ناظر به وظایف و اختیارات هیات رئیسه و حفظ شأن و اقتدار مجلس و دفاع از حقوق و جایگاه قانونی نمایندگان است، زیرا اخیراً حرکت هایی در تضعیف و وهن مجلس صورت گرفته است.

نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: اخیراً در یک برنامه زنده تلویزیونی یک روحانی که خود دانش آموخته حوزه علمیه و ابوی او 4 دوره نماینده مجلس بوده است و گوشت و خون و پوست این فرد از حقوق مجلس رشد کرده، به راحتی می گوید شرم بر مجلس باد.

وی افزود: اگر نسبت به یک نماینده انتقاد دارید، حق ندارید آن را به نهادی که عصاره فضایل ملت است، تعمیم دهیم، لذا هیات رئیسه باید از شأن و اقتدار مجلس دفاع کند.

خدری گفت: البته می گویند صداوسیما طبق قوانین داخلی با آقای زائری برخورد کرده، اما متاسفانه مجلس ورودی نداشته است.

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: به دلیل نوع رفتار صداوسیما در قبال مجلس، هیات رئیسه جلسه ای با رئیس و معاونان سازمان صداوسیما داشت که تمام این مسائل در آن مطرح شد و تا حدی قبول کردند که قصور شده ولی معتقد بودند که تعمدی در کار نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: راجع به این موضوع خاص چنین عنوان شد که هیات رئیسه مجلس درخواستی برای ممنوع التصویری این فرد داشته در حالی که چنین نیست و ما فقط شرح ماوقع دادیم؛ البته امیدواریم سازمان و این شخص رویه خود را تغییر دهند.

منبع : خانه ملت

نظرات بینندگان